Cadoriseşte-te cu o carte !

15 mai 2010 la 9:17 pm | Publicat în Carte | 11 comentarii

Azi am avut parte de o zi perfectă, din toate punctele de vedere, iar debutul ei a fost cum nu se putea mai bine.

Mi-am început ziua cu cadouri ( nu, nu m-am născut acum 19 ani dar, cu toate astea, în fiecare zi a vieţii mele e ziua mea 8) ) , iar continuarea a fost mai mult decât frumoasă. ( aici nu mai intru-n detalii că …)

Viaţa de internaut a început şi  ea tare fain, cu muuult soare pe blogu’ meu :)) , dar asta era de aşteptat, nu 😛 ?! numai că, de data asta, ştumfiţa cu eşarfă m-a onorat cu prezenţa şi nu oricum, ci cu o veste bombă  😀

căăăăăăăăăăăăăăăăăărţi !

( eu nu pot zice mai mult decât o fac ele, aşa că aţi face bine să căscaţi ochiu’ şi să citiţi ce trebuie să faceţi pt a vă înmulţi biblioteca personală 😉 )


ne informează ştrumfiţa şi pe calea asta eu îi mulţumesc frumos, gându’ ăsta mi-a dat bătăi de cap toată ziulica :))

şi mai greu a fost pentru mine să aleg despre ce carte să vă vorbesc.

am citit multe cărţi , iar biblioteca geme, toate strigă-n cor : ” pick me ! pick me ! ”

ca să nu fie ceartă şi să se supere vreuna, am ales o carte ce eu personal nu o deţin, dar despre ea v-am mai zis.

e vorba despre cartea pe care am citit-o cam în urmă cu o lună şi pe baza căreia eu mi-am făcut atestatul la engleză :  The Road Home de Rose Tremain.

e prima mea carte serioasă citită-n limba engleză şi a fost tare bine pentru ditamai orgoliul meu să vadă că da, mă, Ale ştie ea ce ştie 🙂

să vă povestesc pe scurt :

Lev, personajul principal, în urma morţii soţiei lui, rămâne pe cap cu o grămadă de probleme, cele mai importante fiind : întreţinerea mamei sale bătrâne şi bolnave dar, mai ales, creşterea şi educarea fiicei sale în vârstă de 5 anişori, Maya.

în plină perioadă comunistă, Lev realizează că nu prea are multe opţiuni pentru a face bani, aşa că-şi ia inima-n dinţi şi se aventurează într-o jungă a dolarului lirei ( yeah, thanks ), fascinanta şi sălbatica Anglie.

fără bani, cunoştinţe de limbă sau cultură, fără nimeni ” din interior ” , se trezeşte cu 20 de dolari în buzunar şi cu vreo 3 haine de schimb hoinărind pe străzile Londrei.

aici el cunoaşte adevărata faţă a vieţii şi anume aceea de himeră amazoniană ce nu te lasă să sufli liniştit nici 2 minute, dar Lev nu se dă bătut.

nu are bani de mâncare, nu are unde dormi, e deposedat de importante bunuri în repetate rânduri, schimbă locurile de muncă, trimite bani şi acasă, are probleme cu mama lui, aceasta crezând că el a plecat în lumea largă şi a abandonat familia, dar acest cumul de dezastre din viaţa lui personală nu-l fac pe Lev decât să devină mai hotărât pentru a lupta pentru bunăstarea familiei sale.

deşi iniţial nu putea privi din punct de vedere sexual nicio femeie, veşnic torturat de gândul că soţia sa a murit iar el nu a plecat după ea, Lev trece şi peste asta cu ajutorul lui S. , dar tipa , după ce se joacă cu mintea şi cu sentimentele lui ( ea voia doar un fel de fuck buddy şi nimic mai mult ) , îl lasă cu ochii-n soare, lecţie foarte importantă pentru personajul nostru, el fiind cel mai realizat în finalul romanului atunci când, luând din nou viaţa de la zero, alături de prieteni şi familie, îşi construieşte propriul restaurant.

afacerile o duc bine, familia la fel, iar Lev se declară cel mai fericit bărbat în viaţă.

de ce mi-a plăcut cartea ?!

well, la prima citire e o carte ok şi atât. firul narativ e relativ simplu, nu implică deloc analize psihologice amănunţite ( cum mi-ar fi plăcut mie 😛 , dar eu oricum sunt un lector greu de mulţumit), dar la sfârşit te face să te gândeşti preţ de câteva minute la condiţia imigrantului în societatea contemporană şi cum acesta e integrat în ea sau, mai bine zis, e pus la zid, cu visele şi speranţele mutilate.

nimeni ” din interior ” nu  te ajută. această ” sarcină ” le revine tot străinilor care, asemeni lui Lev, au trecut cândva prin exact aceleaşi situaţii, aceleaşi peripeţii de care majoritatea nu vor să-şi mai amintească.

să fim sinceri, nimănui nu-i place să nu aibă ce mânca, să doarmă într-o maşină veche , de multe ori sub cerul liber şi cei  de acasă să te streseze cu telefoane de genu‘ ” aşa , ai plecat, ne-ai uitat, fugi de probleme, ne-ai abandonat pe toţi, laşule ” când , de fapt, imigrantul nostru drag pleacă „dincolo” în spereanţa ” de mai bine „.

decât să strâng cu tona informaţii de pe wikipedia, am preferat să citesc o carte, să-mi dezvolt puţin mentalitatea la capitolul „societatea de dincolo” şi să asist la nararea unei păreri pur obiective a unuia „din interior”.

mie îmi convine, iar nota la atestat sper că va fi pe măsură.

până una alta, profit de această carte şi vreau să-mi aducă una nouă.

m-am uitat pe site-ul celor de la Buy Books

mi-am verificat şi page rank-ul ( da,îl am de 3 😛 )

am scris şi articolul

mai urmează doar să le trimit mail şi să profit de dicountul oferit de ei ( 50 ron ) pentru a le cere ” Memoriile unei gheişe ” şi „ Emma” ( să sperăm că le au pe stoc. ţineţi-mi pumnii ! 😀 )

le vreau ! :)))

voi nu vreţi cărţi ?! 😛

ce mai staţi , a ?! hai, fuguţa, la tastat şi la câştigat !

1,2 . . . 1,2 . . . fugaaaa ! :mrgreen:


11 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. ce tareee

    lasa , o sa fie pe stoc

    ciupa stie ! :>

  2. Anglia,jungla dolarului????Eu credeam ca a lirei….hm,stie ale ce stie…

    • when you`re right, you`re right . . . my bad . . . thanks

  3. Băi nene…peste tot numai posturi cu şi despre cărţi…nu a venit apocalipsa ca să vă căiţi…

  4. tare ideea 😀 imi surade 😉

  5. Say… cum/de unde ti-ai aflat page-rankul? Ca, desi am vreo 2100 de volume, parca nu mi-ar prisosi inca 2-3-4-….. 😀

  6. […] : Geanina Lisandru ; Alex’ andra ; Black Angel ; Grapefruits ; Kate ; Malina ; Leo ; Mariana – Psalm de dor ; Mihaela ; Mirela […]

  7. […] iunie 3, 2010 la 9:22 pm | Postat in Carte | Lasă un comentariu Vă mai amintiţi concursul acesta […]


Lasă un comentariu

Creează gratuit un site web sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.