Botez la penticostali

28 Aprilie 2009 la 6:49 pm | Publicat în Personal | 46 comentarii
Etichete: , , , , ,

A 3 a zi de Paşte ce credeţi că am făcut ?!
NU m-am îmbătat , nu am băgat ca sparta-n mine şi nici n-am făcut 3 puradei.

Am fost la botez la colegele mele, Mădălina ( ea e cea care mă învaţă să mă controlez la şcoală şi să nu-mi bag organu-n aşa multe speciemene 😀 ) şi Reby ( o cheamă Rebeka şi mă strigă „Alexandra care se joacă de-a viaţa, îmi zici…?” )

Apropo, azi Reby împlineşte 18 ani. 😀

Uraaa, e majoră, dar tot un suflet de copil are.

Let’s give her a biiiiig, biiiig wordpressian kiss 😳

Fetele sunt penticostale şi ne-au invitat pe mai mulţi colegi la ele la botez. Vă daţi seama ce emoţii pe ele şi cu câtă intensitate trăiau toate evenimentele alea. Vouă poate că vi se pare banal ce tot aberez eu aici, dar să ştiţi că nu a fost aşa. Dacă eraţi cu mine acolo, aţi fi simţit tremuriciul ăla când vorbea prezbiterul / pastorul ( nu ştiu sigur cum i se zice, aşa că scuze dacă l-am pocit ). A venit unu’ chiar şi din Canada, fratele W.C, iar la vârsta de 79 de ani avea o coerenţă în engleză care ar fi făcut gelos orice traducător experimentat.

Fanfara bisericii Alfa şi Omega a fost piesa de rezistenţa. Să vezi acolo atâţia tineri dedicaţi instrumentelor, să vezi cu cât drag şi suflet cântau, a fost..pur şi simpu..de vis. ( Cristi, colegul meu, e şi el în formaţie 8) )

dsc02582

au fost 12 care s-au botezat în ziua aceea. aveau între 17 şi 73 de ani.

chiar şi o tânără de 20 de ani care era gravida. nu mai are mult şi naşte. Doamne ajută! 😀

un alt bătrânel abia, abia s-a dus până în chestia aia în cre i-a adâncit pe toţi în apă.

mare mi-a fost mirarea când am observat că, printre cei ce aveau să fie botezaţi, era şi un nene care mă cunoştea de când eram mică. Soţia lui a murit în urmă cu 3 luni şi, la moartea acesteia, el a hotărât să-i ia locul în biserica penticostală.

îmi pare rău că nu am vreun doc. Word să vă arăt şi vouă ce eseu fain a scris Reby pentru ceremonie

dsc02601

însă vă pot arăta nişte poze cu Mădă în timp ce cânta la vioară şi cu Claudiu, Tudor ( mai era un băiat, dar am uitat cum îl chema..Mihai oare ?! oricum nu-i cunosc personal )

dsc02587 dsc025981

a mai fost o fată care a recitat ceva poezie închinată Domnului , poezie luuungă dar, din păcate, fata a avut mari emoţii şi vizibile şi s-a cam încurcat :ooops:

nu-i nimic, mie mi-a plăcut oricum şi sunt sigură că toţi de acolo erau alături de ea şi încercau să o sprijine din priviri pentru a-şi lăsa la o parte emoţiile

tare ciudat a fost când pastorul ne-a pus să ridicăm mână cei ce nu eram enoriaşi ai bisericii lor. la început te uitai cumva cu reţinere că tu, cel invitat, vizitatorul, trebuia să ridici mâna când asupra ta erau atâţia ochi aţintiţi. mai apoi a fost bine şi te-ai simţit unul de-a lor , care a fost primit cu braţele deschise 😀 chiar e tare plăcut sentimentul ăla că un străin te invită în casa lui şi te face să te simţi un membru.

tot nenea ăla ne-a zis că nu contează ce eveniment vrei să sărbătoreşti, că nu este sărbătoare mare sau mică atâta timp cât Domnu’ este cu tine. umm…într-un fel , aşa e , dacă stai să te gândeşti.

e a 2 a oară când am fost invitată aici, la biserica Alfa şi Omega din Turda, şi tare mi-a plăcut. m-aş mai duce oricând, doar că am eu o ciudăţenie mintală . . .

dsc025841

ucenici EFICIENŢI ?!

asta nu o pot pricepe. poate din cauză că nu am fost crescută şi educată în spiritul acesta.

Felicitări , Fetelor !

Mi-a plăcut la voi 😀

46 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. a fost foarteeee tareeee :X

  2. ce fain!!!si eu am fost odata la congres,la martori..si am asistat la botezul catorva oameni…e ciudat pentru k nu esti „unul de-al lor”,dar e frumoasa experienta…ma bucur k ati fost si k ai impartasit si altora:D:D:*

  3. na ca vin si eu cu offtopicul..oricum vroiam sa iti zic ca in ultima vreme m’am omorat mai mult cu serviciul dar tot am reusit sa mai merg la jogging de ceva ori..mai mult singura ca ies la ore imposibile :))

    o sa am timp in mai ceva mai mult ca iau concediu fortat pentru o luna si ceva asa ca o sa ma dedic mai mult 😀

    U ? 😀

  4. e prea tare faza cu eficienta…cum se contabilizeaza…dupa cate hartii cu dolarei donezi??? mi se par niste secte de idioti acesti reformati…se gaseste cate un cretin…citeste si el biblia si o confunda cu o lectura de duminik se apuca sa faca rezumat si viseaza iepurasi si balonase si ii apar in vis si litere aramaice si gata face religia..penticostala, protestanta, anglicana, evanghelica de ziua a 7, 8, a 9, …toti o apa si un pamant..retards:)

    • Nu cred ca esti tu in stare sa judeci alti oameni.Cu ce crezi ca esti mai bun decat ei?Spui ca nu ti se pare corect sa „isi faca” fiecare om religia lui(exemplu cu visele,balonasele,etc) ? Sau oare nu stii ca ortodocsii s-au despartit de catolici(fapt care ne arata ca si ei sunt sectanti,ca si penticostalii-dupa cum spun multi ortodocsi-care sunt „sectanti” ca s-au despartit de ortodocsi) din cauza unor blesteme si a unor certuri? Mai gandeste-te daca sunteti mai buni ca noi,penticostalii.

    • Bogdanele…daca tot sunt pocaitii astia asa niste retarzi pentru ca sunt nascuti din nou,sunt dedicati Domnului si traiesc dupa voia Lui,oare voi ortodocsii nu sunteti oarecum mai ipocriti?ca va numiti crestini ,insa stim cu totii prea bine ca biserica nu este locul vostru si nu impliniti voia Domnului in nici o privinta.Cat despre ucenicii eficienti,ei bine sunt crestinii aia doxati,care pot face o persoana sa inteleaga ce anume vor sa transmita,mai pe scurt cei ce vestesc cuvantul Domnului.Ideea principala e ca…inainte de a judeca incearca sa intelegi

  5. Foarte interesante informaţii, mai ales că le-ai şi „trăit la locul faptei”. Probabil că foarte mulţi nu ştiu cum se desfăşoară un astfel de ritual la penticostali…

  6. ale..mersi ..nelamuririle ti le pot explica maine la scoala ..si eseul ti-l pot da!
    GOD BLESS YOOOU!!!

  7. daca ar fi dupa mine v-as impusca pe toti fara nici o remuscare.

    • mai ce cuvinte de sfant scoti pe gura….ce esti catolic….oricum nu are importanta….nu mai folosi netu ca sa te dai baiat…asa se naste un Hitler nu tia spus mami sa mai lasi impuscaturile de counter si cal of duty….hai la somn.

      • Numele te defineste ( alamicsiprost) . O zicala Japoneza spune asa : In viata pe OM il reprezinta numele . Daca vrei sa vezi cu cine stai de vorba de obicei e de-ajuns sa-l intrebi cum il cheama si asa vei sti cine este . HMMMMMM , interesant .ce zici ?

  8. cine-i reby?!?

  9. 1. penticostalii nu sunt reformati. sunt neoprotestanti.
    2. tinere alamicsiprost, ai jucat prea mult counter strike.
    3. religia a fost folosita de cand lumea pentru a face oamenii sa ii imbogateasca pe mai marii ei. (exemple: preotii evrei vindeau mieii de jertfa la Templu la preturi exorbitante, in Evul Mediu nu aveai drept sa traiesti daca nu cotizai la biserica, samd) eu unul nu cred in religie. e un mare nimic, daca nu are esenta. esenta oricarei religii e relatia omului cu Dumnezeu. (parerea mea) concluziile le gasiti voi.

  10. Eu nu cred ca trebuie sa fim ofensivi , nu ne obliga nimeni sa credem sau nu @bogdan.daradan .Cu toate astea respectul pt deciziile altora este important . Te-ai gandit vreodata ca poate este religia ta cea gresita ?

    Oricum Alex’andra cu siguranta a fost o experienta placuta din care ai avut doar de invatat 🙂 La multi ani si din partea mea colegei tale Rebi 🙂 .

  11. hime… din punctul meu de vedere, toate religiile sunt gresite. eu unul sunt baptist. la noi… (din cate am vazut) problema e una… de perceptie. multi Il vad pe Dumnezeu ca pe ceva conventional, ca pe ceva ce are tipare, ca pe ceva la care apelezi doar cand ti-e greu.

    cat despre celelalte religii… nu ma bag. dar crede-ma: nu exista o religie perfecta! in fond… ce e o religie? o serie de conventii, traditii, reguli si doctrine, (cam asta ar fi o adaptare a definitiei din DEX…) care, vedem cu totii, sunt departe de perfectiune…

  12. sunt superbe evenimentele astea, am luat si eu parte la cateva, sunt pur si simplu, superbe

  13. Interesanta manifestare. M-a impresionat mai ales trairea acestor oameni, care din ce ne-ai povestit chiar cred. Nu cunosc toate religiile sau lucrurile care ii mana pe oameni spre alte religii dar eu inca traiesc cu trauma Pastelui la care am fost acum 2 saptamani, cand am vazut un spectacol monden, in care locul teatrului/cinema-ului/mallului a fost luat de biserica. Din cate mi-am dat eu seama oamenii sunt asa cum spune si manu cuprinsi de febra bisericeasca doar la evenimente din acestea sau la necaz, cand faci un troc cu Dumnezeu: Doamne am nevoie de tine, da-mi ca o sa fiu bun si o sa fac si o sa dreg daca-mi dai aia. O fi biserica sau religia gresita, dar pana la urma religia este o norma, un ghid al societatii, marea problema este la oameni, la mentalitatea lor, au uitat asa cum spune manu de relatia lor cu Dumnezeu. Nu spun ca eu sunt altfel, dar nu pot sa nu-i admir pe cei care chiar traiesc asta, indiferent de religia lor.

    • nu trebuie sa ii admiri, nici ei nu se suporta, dar problema e ca putini fac diferenta intre religie si credinta

  14. multi intre ei nici nu inteleg ce`i aia „relatie cu Dumnezeu”. cam trista faza asta 😦

    • Multi dintre care? in orice religie posibila,oare nu cumva trebuie sa existe relatia aia cu Dumnezeu?a ta..personala.
      Si cat despre cei care’si aduc aminte de El doar asa la nevoie,is niste falsuri,care cred ca Domnul e acolo pentru ei doar cat au nevoie,insa nu e asa,e acolo in orice clipa a vietii tale,si indiferent ca ii simti prezenta sau nu,tot copilul Lui esti si tot te iubeste.be blessed

  15. când vom învăţa să nu judecăm ce nu înţelegem, ce e diferit… vom putea trăi cu adevărat şi ne vom putea bucura împreună cu ceilalţi…

    toţi facem parte din aceaşi religie;CREŞTINISMUL
    în cadrul religiei creştine sunt mai multe denominaţiuni; ortodox, catolic, penticostal, baptist, creştini după evanghelie, etc…. Europa,se declară CREŞTINĂ…după denominaţiuni; catolici, penticostali, ortodoxi…
    greşim când spunem.. de ex;eu sunt ortodox, asta e religia mea.. sau tu ai altă religie pentru că eşti baptist..
    Sfînta Scriptură este manualul creştinismului… nu avem o înţelegere absolută, nimeni nu deţine în astă lume adevărul absolut… fiecare încearcă… nu este greşită nici o denominaţiune care respectă învăţăturile lui CRISTOS.

    altă religie, înseamnă; hinduism, islamism etc…

    • a meritat sa citesc toate aceste msg doar ptr al tau…bv tie ptr modul in care ai explicat. eu cred k multi au o idee aberanta despre penticostali.ar fi bine sa ne mai invitam 1,2 colegi pe la biserica doar ptr a +casca gura+…si cine stie… Cei care va indoiti de lucruri de genul asta, faceti un mic exercitiu: cititi macar 1 data biblia cap-coada si frecventati cateva programe de biserica la ambele culte pent_ort si fa o comparatie…apoi vezi care te motiveaza mai mult.oricum nu uita ca religia respectiv un cult nu iti va mantui sufletul ptr vesnicie; diferenta dintre culte consta in modul in care te pregatesc,formeaza si iti conduc viata pe acest pamant ca sa fii in concordanta cu Constitutia lui Dzeu-)Biblia. Este o vorba…ii dai un deget si iti ia toata mana….asta fac si cultele, iti dau mai multe libertati si te indeparteaza de sfintenia lui Dzeu. Oricum nu uita ca doar parcurgand niste pasi si prin jertfa lui Isus si dragostea lui Dzeu nu vei avea parte de locul unde – este plansul si scrasnirea dintilor-. Ai mila Doamne de noi.

  16. buna tuturor,as avea nevoie de niste sfaturi,eu sunt botezata ortodox iar fetita mea care are 2ani jum este binecuvantata la penticostali,deoarece eu mergeam inainte sa raman insarcinata la predicile lor,in Biserica Penticostala am simtit credinta,problema e ,ca,vb cu preoti acestia ma fac sa cred ca in Bisericile Penticostale predica cel rau,nu Domnul.Sunt tare nedumerita si sincer mi e frica sa cred ca penticostalismul ar fi o secta si ca am gresit venind la ei si mai ales Binecuvantandu mi fiica acolo si nu botezand o la Ortodocsi.mersi anticipat celor ce vor dori sa mi raspunda

    • botezul este strict necesar pt. mantuire.mantuitorul spune clar ca cine nu se naste din apa si din duh nu intra in impa ratia cerurilor. crezi ca ai facut o alegere buna pt. fetita ta? o lipsesti de botez, de impartasanie.binecuvantarea penticostalilor e egala cu zero.ortodoxia e veche de 2000 de ani. e de la hristos.secta penticostalilor a aparut acum 200-300 de ani.ti se par in regula?daca copilul tau pateste ceva,moare nebotezat.ti-o poti ierta?

      • dacă Dumnezeu e aşa bun precum afirmaţi cu toţii, atunci cu siguranţă fetiţa va fi primită-n Împărăţia Cerurilor şi fără de botez ( departe de mine gândul de a prezice te miri ce experienţe nefaste, dar dacă tot teo a ridicat această problemă . . .)
        . . . zice neştiutoarea de moi.

      • Mantuirea este prin credinta. Botezul in apa e doar un pas al credintei! Daca te uiti in Biblie, ai sa vezi ca Ioan Botezatorul boteza oameni adulti. Poti sa citesti si in Faptele Apostolilor sa vezi ce zice despre … zice ca au crezut, si apoi au fost botezati. Ma intreb ce poate sa creada un copil mic de cateva saptamani… Cat despre binecuvantarea copiilor, care o consideri egala cu zero, uita-te in Biblie si vezi ce a facut Isus cu copilasii: i-a luat in brate si ia BINECUVANTAT! De aici am preluat noi penticostalii actul acesta de cult. Eu inteleg ca avem toti dreptul la libera exprimare, dar mai bine sa nu facem anumite judecati de valoare in necunostinta de cauza… TOT BIBLIA zice asa: nu judecati, ca sa nu fiti judecati. Si mai zice ceva fain… Cercetati TOATE lucrurile si luati ce este bun! 🙂 Dumnezeu cu voi!

      • nu cred ca ai gresit deoarece in biblie scrie ca nimeni nu va intra in imparatia lui Dumnezeu fara botez.dar acest botez trebuie facut cand esti in stare sa decizi pentru tine.eu nu sunt de acord cu botezurile ortodoxe(eu sunt o ortodoxa,dar vreau sa fac botezul la penticostali)deoarce copilasul acela mic nu stie ce face cand il baga in apa.si cred ca nu trebuie sa te iei dupa alti oameni.Daca tu ai simtit ca Dumnezeu este prezent in biserica penticostala,atunci sunt sigura ca ai facut lucrul care trebuia.Gandestete,la cati ani a facut Isus botezul?Putea sa il faca parintii lui cand s-a nascut nu?dar nu a fost asa.sper din toata inima sa mai mergi la biserica penticostala.Nimni nu poate sa iti spuna unde sa mergi,dat tu trebuie sa mergi unde simti ca Isus este langa tine.Nimeni nu iti poate garanta ca fetita ta va ajunge in Imparatia lui Dumnezeu,doar el.iti dau id meu te rog sa imi scri ca vreau sa vb neaparat cu tine:anamargi Dumnezeu sa va binecuvanteze.

    • buna sunt silvia si am 17 ani sunt penticostala si avara asta iau botezul si e o experinta f placuta mai ales cand stii ca esti copilul lui D-zeu si si-a dat viata pt asta…nu e o greseala pt ca a luat binecuvantarea la fetita ta…stiu un lucru d la mam mea ca dak parintii sunt credinciosi copii sunt sfinti dar o data ajunsi la varsta cand pot percepe rau si binele aceasta se schimba trebuie sa stie c face cu viata lui si sa-i fie placut lui D-zeu dl sa t binecuvanteze si sa stai aproape d el pt a merge in cer…lumea e trecatoare iti ofera doar placere p moment dar la dumnezeu ai tot ce iti trebe liniste dragoste si mantuirea vesnica….dlcu tine t pup

  17. forte tare a bucur ca ai facut pagina asta pt k unii invata din toate astea cate ceva…pup:X:*

  18. „Vedeţi să nu fiţi amăgiţi, căci mulţi vor veni în numele Meu, zicând: Eu sunt, şi vremea s-a apropiat. Nu mergeţi după ei.” (Luca 21, 8 ).

    Secta penticostala este o sfidare la adresa crestinismului. Se cred la Cinzecime, isi inchipuie ca vorbesc in „limbi” straine.
    Acesti „tremuratori”sunt tributari unor eretici gen A.J.Tomlison.

    Secta penticostala e un „cadou” putred din partea „profetului”Charles Parham.
    Sectantii care-si zic penticostali,nu sunt doar hoti de Scriptura. Au furat si Crezul Niceean, apoi l-au adaptat dupa cum le-a placut. Pur si simplu sunt hoti ordinari,paraziti ai ortodoxiei.

    Sunt hoti de Scriptura si hulitori ai Bisericii.
    Astia opereaza modificari in „scriptura” lor de cate ori au chef.

  19. Profetii mincinosi ,asa ati aparut voi pe harta sectelor crestine…..

    John Smith si Thomas Helwys(baptisti),A.J. Tomlinson si Charles Parham(penticostali),William Miller si Ellen G. White (adventisti),Charles T. Russell (yehovisti)…etc

    Iar biblia ne avertizeaza despre treaba asta…
    „Feriţi-vă de proorocii mincinoşi, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori. „(Matei 7,15).

    Orice nebun isi poate face secta lui. In cateva zeci de ani va reusi sa recruteze alti nebuni ca si el, care vor recruta la randul lor alti nebuni, si asa se naste un „cult” nou de oameni bolnavi, tradatori de tara si de neam.

    Zilnic se mai trezeste cate un eretic sa-si creeze propria lui secta.
    Asa au aparut sectantii.

    Niste fermieri din america s-au gandit…”hai sa facem si noi o afacere si sa vindem locuri in rai” . Si asa a aparut „religia” voastra.

  20. Hristos a zis:”iubivi-va unii pe altii!”dc sa ne criticam atata religiile si sa ne-o aparam pe a noastra?oare Hristos a vorbit de asa ceva?este o singura cerdinta:cea in Dumnezeu,singurul care exista cu adevarat.recunpsc ca fiecare se vede nevoit sa faca parte dintr-o religie, pentru ca trebuie sa mearga la o biserica,nu poate rezista de unul singur!dar eu il sfatuiesc sa mearga acolo unde simte cu adevarat Prezenta lui Dumnezeu si inde Domnul Iisus ii da pace!cat despre botez, Biblia spune ca este „marturia unui cuget curat inaintea lui Dumnezeu, prin invierea lui Iisus Hristos”iar in alta parte spune ca „cine va crede si se va boteza va fi mantuit, iar cine nu va crede, va fi osandit” dar ,spuneti-mi,cum va crede un copilas care nici macar nu vorbeste?Iisus nu a botezat copii,dar i-a binecuvantat.pana cand nu ajung sa diferentieze binele de rau,copiii nu sunt vinovati,ei ajung in cer oricum.fiecare raspunde de sufletul sau,asa ca nimeni,nici nasul,nici altcineva nu poate marturisi in locul tau la botez!tu vei raspunde de viata ta! Dumnezeu sa va binecuvanteze si haideti sa nu ne mai criticam, ci sa ne iubim si sa traim in pace unii cu altii, pentru ca pentru asta a murit Hristos,ca sa ne dea mantuiuire si fericire!mi-ar placea daca mi-ati spune ce parere aveti despre ce am scris.

  21. Dar Hristos ne-a invatat sa-i judecam pe oameni dupa roadele lor.
    Daca judecam „reforma” voastra dupa roadele ,suntem obligati sa tragem concluzia ca acest pom trebuie „taiat si aruncat în foc” (Matei 7,19).
    Care sunt roadele voastre ale sectarilor (adventisti, baptisi, penticostali)?

    Ati adus DEZBINAREA in tara noastra, despartind si dezbinand familii si comunitati intregi, de parca nu era suficient papismul in Ardeal.
    Si nu sunteti numai o secta care-si aroga detinerea adevarului si mantuirii, ci zeci de secte, fiecare cu talcuirea ei diferita a Bibliei si aberatiile ei.

    „Lucrarea” voastra nu este de la Dumnezeu.Numai diavolul însămânţează ură şi dezbinare între creştini asa cum faceti voi.
    Scopul diavolului este de a dezbina cât poate de mult creştinătatea. În ogorul creştin reformatorii/dezbinatorii sunt în situaţia lui Satan.

    Iata ce mai spune Apostolul Pavel….”Vă îndemn, fraţilor…să NU fie DEZBINARI între voi,ci să fiţi cu totul UNITI în acelaşi cuget şi în aceeaşi înţelegere” (1 Cor.1,10).

    Nu spune sa fim dezbinati in diverse „culte”, spune sa fim uniti in acelasi cuget (credinta cea dreapta)… „Au doară s-a împărţit Hristos ? ” (I Cor.1,13).

    Iar cei care produc dezbinari in Biserica ,sunt denumiti „oameni firesti, care nu au Duhul”, iar scopul lor imediat si de perspectiva este atacul asupra unitatii credintei…”Aceştia sunt cei ce fac DEZBINARI, (oameni) fireşti, care nu au Duhul.” (Iuda 1,19)

    • Ce tot vorbesti de dezbinare omule doara nu ai vrea sa ne unim toti cu voi hoti curvari betivi inchinatori la idoli .intra intr-un bar si intreaba cati su t ortodoxi si cati sunt penticostali si apoi vezi cine face voia domnului sau ai vazut tu scris u deva in biblie sa pupi icoane si sa te rogi la ele? Nu! Dinpotriva: a 2-a porunca Sa nu iti faci chip cioplit si nici o alta asemanare si sa nu te inchini ei. Poru ca pe care o incalcati.in loc sa va rugati lui Dumnezeu va rugati fecoarei si sfiintiilor. Atunci normal ca nu poti ramane unit cu astfel de oameni.Si despre ce dezbinare vorbesti ca voi nici nu va cunoasteti unul pe altul multi vin la biserica doar de pasti si craciun pentru vin gratis.

  22. Buna!sunt 2 religii mari.Ortodocsii si Catolicii,cea de a treia este Islamismul,restul sunt secte care fac marturii mincinoase din asa zisele,Biblii,facute dupa cum ii taie pe ei capul.Asa ca lasati o balta cu ,religia,voastra de tacniti.Tot ce a aparut pe langa ortodocsi,catolici si islamici,sunt sectanti,nimic altceva!

    • Vorbesti in necunostinta de cauza cea mai ortodoxia e cea mai raspandita in romania dar in alte tari nici nu s-a auzit de ea

    • Avraam si Sara, din nerabdare, au considerat ca este de datoria lor sa „ii dea o mana de ajutor lui Dumnezeu”. Acesta i-a promis ca ii va lasa urmasi, atat de numerosi ca nisipul marii sau stelele de pe cer desi femeia era stearpa. Insa cei doi tot inaintau in varsta si parca Dumnezeu ii uitase, asa ca Sara i-a propus barbatului ei sa se culce cu slujnica ei care sa ii nasca un copil care sa fie a ei. Zis si facut. Slujnica i-a daruit lui Avraam un copil, care a fost numit Ismael. Dupa cum bine stiti, Dumnezeu si-a indeplinit promisiunea fata de cei doi si le.a daruit un fiu. Pe Isaac. Ei bine, de aici vin cele doua mari categorii: Islamismul si Crestinismul. Poate o sa imi spuneti ca Avraam era evreu si nu crestin. Ei bine, atunci cand Dumnezeu l.a pus la incercare pe Avraam sa isi aduca jertfa propriul copil, (si Avraam ar fi facut.o daca nu ar fii intervenit ingerul Domnului) , Dumnezeu i.a promis ca datorita faptului ca si.ar fii dat tot ce avea mai scump pentru El, toate popoarele pamantului vor fii binecuvantate in el. Isus era evreu. Era fiul lui David, fiul lui Avraam si tot in acelasi timp este fiul lui Dumnezeu. In El noi (crestinii) suntem una. Crestin nu inseamna ca vii la biserica, crezi in Dumnezeu , te mai rogi si tu sau te atingi de Biblie. Crestin este acela care face voia lui Dumnezeu si Il cinsteste nu doar cu buzele ci si din sinceritatea inimii. Dumnezeu spune ca faptele noastre bine sunt ca o carpa murdara inaintea Lui. Nu prin fortele tale proprii te mantuiesti! Nu ai cum. De aia a venit Domnul Isus in lume…sa moara…pentru tine si mine….daca tu rezumi totul la religie, lasi ca jertfa Domnului Isus sa fie degeaba pt tine…unde ati vazut voi in Biblie ideea de religie? Cand a pomenit vreodata Domnul Isus de asa ceva? Religia in sine , nu este un lucru rau! Dar! Noi oamenii am facut din ea un lucru murdar! Dumnezeu spune ca cine va adauga sau va scoate un singur cuvant din cuvantul Sau, va cadea sub pedeapsa gheenei (IADUL) …daca nu slujiti lui Dumnezeu clar ii slujiti Diavolului! NU EXISTA CALE DE MIJLOC! Ai grija cum si cu ce masura judeci caci cu aceeasi masura vei fii judecat! ……. stiu ca faza asta ii expirata….vad data comentariilor asa ca imi cer scuze…dar nu m.am putut abtine vazand parerile unor oameni…dragii mei….traiti-va fiecare ziica si cum ar fii ultima…pentruca intr.o zii chiar va fii…si nici un vrajitor sau om nu o sa iti poata spune care va fii ziua aia….doar Dumnezeu stie….poate va fii chiar maine…esti pregatit?

  23. cea mai frumoasa alegere a unui om este sa l urmeze pe hristos .nu conteaza religia ci ascultarea evangheliei si sinceritatea inimii atunci cand accepti pe isus ca mantuitor. preotul spune POCAITI VA .asta inseamna sa recunosti ca esti un pacatos si sa l lasi pe d zeu sa ti conduca viata ,sa accepti jertfa lui isus in locul tau.
    cati din cei care ati trimis comentarii ati fost in situatia sa va lasati in voia lui d zeu …..sa nu ai alta solutie decat ori sa te rogi cu credinta ori sa apuci cai straine?EU AM TRECUT PRIN ASA CEVA !tu drag cititor ce ai face daca maiine dr ti ar spune ca ai cancer?te ai increde in d zeu ? te ai sinucide? ai innebuni? ………raspunde ti sincer tie. pot doar sa ti spun ca AZI SUNT BINE SI LAUD PE D ZEU CARE MI A INGADUIT SA MAI AM ZILE .TE ROG CITESTE PSALMUL 30 SI VEI VEDEA CE SIMT EU ACUM .d zeu sa ne ajute pe fiecare sa ducem lupta cea dreapta

  24. ce situație aiurea: tu ai povestit o întâmplare și te-ai trezit cu dezbateri teologice. eu am remarcat influența pozitivă pe care o au fetele asupra ta și faptul că ții la ele.
    să fie fericite, iar tu să fii mereu pe lângă ele, cu fericirea ta.
    spor-t.
    🙂

    • mă bucur că , măcar din când în când, mă mai înţelege şi pe mine cineva (de) ce aberez pe aici :))

  25. Credinta dupa mine nu poate fi decat una, Hristos zice : Eu sunt adevarul…, deci adevarul e doar unul si e la El. Adevarul adus de El a fost pastrat in Sf.Scriptura si traditia bisericii din primele secole pana in secolul 11 cand Biserica s a despartit in 2, apoi in secolele 16-17 Biserica catholica s a despartit in 2, catholica si protestanta, iar secolele urmatoare cea protestanta s a despartit am putea zice in 2 , in culte cu credinta mai apropiata de cea prmara, neoprotestante: baptista, adventista,penticostala evanghelica…si altele care au denaturat credinta primara foarte mult incat le am putea spune secte, gen martorii lui Iehova,etc.Adevarata credinta nu poate fi completa decat la cine a pastrat credinta primara neschimbata, asa cum a stabilit o Biserica intreaga, prin reprezentantii ei la sinoadele ecumenice, pana la ruptura dintre Biserica de apus si cea de Rasarit. Biserica de Rasarit numita Ortodoxa a pastrat invatatura de credinta neschimbata, fiindca asta a fost doctrina ei, sa pastreze neschimbata credinta. Nu cred ca trebuie sa mergi la biserica pentru frumusetea corului, a muzicii, a predicii, ca iti place acolo cum te simti, ci mergi la biserica sa te intalnesti cu Hristos Dumnezeu-Omul si cu cuvintele Lui, cu El care sta in adevar. e bine daca in celelalte confesiuni se tine o predica prin care oamenii sa fie determinati sa fie mai buni, e bine daca ajuta saracii si se ajuta intre ei, sunt lucruri placute lui Dumnezeu, dar totusi adevarata credinta nu o au completa,nu din vina lor ci a inaintasilor, a celor care au pus bazele acestor culte. Asa ca eu consider ca alegerea sa se intoarca la credinta Bisericii primare le este lor necesara fiindca adevarul nu poate fi decat unul , iar chiar daca ai denaturat doar 4-5 din invataturile Bisericii primare din 1000 ,cate ori fi, totusi nu esti in adevar ,ci in minciuna in ceea ce priveste cele 4-5 adevaruri denaturate si iti organizezi viata dupa acesta minciuna, iar in minciuna nu sta Dumnezeu ,ci diavolul

  26. dragii mei e bine ca daruiti din timpul vostru lui Dumnezeu si vorbiti despre scripturi.Voi cei care nu sunteti siguri pe deplin de ceea ce ziceti si va contraziceti mai mereu suferiti defapt de o depresie spirituala.Stiti sa va doctoriciti cand trupul va doare si stiti care medicament este bun pentru ficare boala trupeasca dar in schimb nu stiti la ce biserica s amaerceti ca sa tratati depresia spirituala.Inca nu sunteti pe deplin matruri in Histos.

  27. Sunt ortodoxa pentru ca asa au ales parintii mei in urma cu 26 de ani si pentru ca asta este religia nationala.AS vrea sa stiu cati dintre voi care nu ar fi botezati de la nastere in ortodoxie s-ar duce singuri dupa varsta majoratului cand ar fi destul de capabili sa citeasca si sa gandesca la un preot ortodox sa se boteze din vointa propie?la fel ar zice si islamisti si budisti ca au ales religia lor pentru ca asa au vrut parintii si pentru ca era religia nationala.Ma consider o persoana sufletista imi place sa ajut omul din fire si am fost la biserica nu foarte des,am fost insa la denii ,la sambata mortilor pentru ca asa era traditia.Intr-o zi am zis ca vreau sa fiu evlavioasa sa indeplinesc toate traditiile bisericesti,sa ard sute de lumanari si sa invat muzica de la biserica.Va spun sincer chiar daca o sa ma criticati ca desi mi-am propus niciodata nu am putut sta pana la sfarsit la o slusba deoarece nu intelegeam ce zice popa,ba se balbaia,ba vorbea prea incet ca pentru el,ba vorbea prea repede.Iar cat despre cantari ca tot am adus discutia mereu sunt aceleasi dar va dati seama cum ar fi sa mergi mai des sa le inveti pe derost pe toate si de fiecare data sa sti toata slujba pe dinafara?A-ti fost careva sa va spovediti sa vedeti cum nu va lasa opa sa vorbiti si va intreaba el ca pe copii mici daca ati mintit sau daca a-ti furat?cand poate voi aveti atatea de spus si va aud babele din spate care asteapta si ele ingenuquiate la spovedanie?Cum puteti sa pupati oasele unor oameni morti care nu se pot odihni in morment cand IIsus este viu?cum biserica ortodoxa se considera biserica monoteista si are atatea sfintii si inca se mai canonizeaza?Nu condamn sunt doar intrebari pe care si eu mi le-am pus.Nu condamn pentru ca si eu sunt ortodoxa ca si voi.Deseori aud persoane care dau haine d epomana si zic c ale mai iarta Dumnezeu din pacate daca fac asta sau dau pachetele la cimitir si primesc altele in schimb.Nu vreau sa critic vreau doar sa cercetez caci eu voi da singura socoteala de viata mea in cer si nu voi da vina pe popa sau pe altii care m-au indrumat gresit sau mai rau sa zic sti Doamne nu am stiut ca asa trebuie sa fac ca am zis ca nu-i frumos sa critici.Imi cer scuze pentru forma dezordonata in care am scris dar in momentul asta v-am tastat despre o tastatura cu probleme fizice la taste.

    • Scuze ca ma bag… Si ca-ti dau un sfat, de altfel, dat din inima! 🙂
      Daca vrei sa rezolvi aceste mistere, daca vrei sa ai raspuns la fiecare intrebare, te sfatuiesc sa citesti Biblia. Ca sa o intelegi mai bine, o poti citi pe cea penticostala sau ma rog… baptista etc, pt ca cele ortodoxe mue sincer (fata de 19 ani) mi de par f diferite si complicate.
      Te sfatuiesc mai ales 1 Timotei, 2 Timotei si 1 Corinteni (mai ales cap. 11!!!!!!)
      Te pup! GBY!
      (ralucapetrovan97@yahoo.com)

  28. Ucenici eficienti=oameni care in aceasta viata se pun la dispozitia Domnului, fac numai si numai voia Lui si nu ce vor ei, iar apoi dupa ce ei mor vor ajunge la El, unde toti „ucenicii” vor forma oastea Domnului.
    Read the Bible! :* Proud of what u think!
    God bless you!

  29. Parerea mea este ca nu conteaza daca esti crestin ortodox sau pocait penticostal…important este faptul cum il urmezi pe Dumnezeu..
    Multe persoane in ziua de azi se dau a fi drept niste credinciosi,insa sfatul meu este sa va ganditi mai intai ce vreti cu adevarat…e dificil sa il urmezi pe DUMNEZEU CU ADEVARAT…insa nu vom regreta…
    Dragi frati si surori,Domnul sa va binecuvanteze pe toti!!!!!!!*************


Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

