Temperamentul PASIONAT

17 Martie 2009 la 3:20 pm | Publicat în Personal | 44 comentarii
Etichete: , , , , , , , , , , , , ,

stiu ca ai vrea asa ceva dar mai stiu si ca tu realizezi ca nu ma poti aveaTemperamentul pasionat a fost supranumit temperamentul celor trei forte: afectivitatea puternica, activitatea intensa si tenacitatea. ( ori traiesti viata la maximum, ori ramai o larva pe veci. tu decizi cand sa iesi din coconul tau, eu am facut`o deja si e tare fain aici 😉 tu ce dracu` mai astepti ? )

Daca nu se poate vorbi despre superioritatea prin definitie a unui temperament, se poate spune despre cel pasionat ca este cel mai intens. Ceea ce iese in evidenta la dumneavoastra este intensitatea dramatica si concentrarea trairilor. ( n`ai vrea sa stii ce`i in sufletul meu. e un adevarat camp de lupta. n`ai rezista acolo nici macar o ora. ori ai innebuni de`a dreptul, ori ai incepe sa plangi si sa declari ca esti un neinteles al acestei lumi crude in care traim )

Marii pasionati ca: Napoleon, Marie Curie, Blaise Pascal, Lev Tolstoi, Ludwig van Beethoven, Luis Pasteur, au vrut “totul”. (totul sau nimic. asa e la mine`n cap. nu accept jumatatile de masura. ori esti al meu, ori esti „pa!” )

Spre deosebire insa de temperamentul coleric, pasionatii intuiesc ca nu pot ajunge departe decat stabilindu-si o directie unica, mergand in profunzime. De aceea se spune ca pasionatul prefera absolutul totalitatii. (exact ce ziceam mai sus. sunt mai rau ca o caracatita. tentaculele mele sunt mult mai primejdioase si mai „lungi” )

Pentru ca am inceput descrierea cu superlative si pentru ca nu dorim sa va magulim gratuit amorul propriu, va precizam ca pasionat nu inseamna cu tot dinadinsul “genial”. Prea de multe ori unii pasionati nu se realizeaza, sau nu creeaza nimic, pentru ca nu isi indreapta fortele spre directii sociale utile.

Este un temperament echilibrat. (daaaa, vezi sa nu. eu echilibrata ?mai degraba dezaxata. daca ar trebui ca oamenii ca mine sa mentita echilibrul acestei lumi, n`ai vedea nimic altceva in jurul tau in afara de haos si nebunie 😀 ) Echilibrul dumneavoastra este insa scump platit, fiind, dupa cum va dati si singur seama, rezultatul unui efort de “strunire a tensiunilor” pe care vi le produc emotivitatea intensa si dorinta de a realiza cat mai mult. Din cauza acestor presiuni interioare, diferentele de comportare, de personalitate intre reprezentantii temperamentului dumneavoastra sunt foarte accentuate. ( eu`s eu si nimeni nu poate fi eu 😀 , bineinteles ca eu , daca vreau, pot sa fiu „tu” pentru o scurta durata. stiu ca nu`i corect dar, la urma urmei, doar eu pot fi eu, nu 😉 ? )

Caracterologii francezi considera ca pasionatii se manifesta de la singuratatea cea mai abstracta si nedreapta pana la un adevarat model de echilibru si sociabilitate in functie de gradul lor de interiorizare. In orice caz, ceea ce sunteti la maturitate, gasirea unei vocatii, depinde in cea mai mare masura de ceea ce psihologii numesc “dialectica personala”, modul in care va construiti constient si voluntar o personalitate fata de care aveti toata raspunderea. ( niciodata n`am fugit de urmarile actiunilor mele si nici n`am de gand s`o fac cat de curand pentru ca ar fi preeeeeeeeeea low pentru mine ) Este motivul pentru care autoaprecierea acelor “lucruri pe care nu le cunoastem despre noi insine, sau daca le banuim ne este frica sa le afirmam cu certitudine” ( yep, I admit. mi`e „cumva” -ca sa nu zic frica – sa recunosc ca nu detin Adevarul Absolut dar, in acelasi timp, ma consolez cu gandul ca nimeni nu`l detine pentru ca, pur si simplu, acesta nu exista ), constituie o adevarata datorie a temperamentului dumneavoastra.

Ca si pentru sentimentali, trecutul, copilaria, amintirile au o mare importanta pentru dumneavoastra. Puterea de munca si dorinta de activitate va orienteaza insa mai mult spre viitor, pentru ca traiti mai mult pentru viitor. (nu`i adevarat. ador prezentul si nu`mi bat prea mult capul cu viitorul. ce`o fi, o fi. 😀 ) Napoleon spunea: “am trait totdeauna cu un avans de doi ani”. Cei mai activi reprezentanti ai temperamentului pasionat au o obsesie a folosirii timpului care curge prea repede, supraincarcandu-si zilele, scurtandu-si noptile, renuntand la tot in favoarea muncii care ii pasioneaza. Pasteur remarca: “un singur lucru poate fi interesant – munca”. ( trebuie sa`mi mentin cumva mintea ocupata. asta o fac tot de dragul vostru, al celor ce va duceti existanta mizera in apropierea mea.daca as avea prea mult timp, cu siguranta ca ar izbunci si al 3 lea Razboi Mondial )

O trasatura negativa spre care este posibil sa tindeti e duritatea, neglijenta fata de oamenii cu care veniti in contact. (nu`mi pasa de impresiile lor despre mine si de aceea, de cele mai multe ori, cei care ma vad pentru prima data fie zic ca`s o persoana dura, fie ca`s prea nebunatica si sarita de pe fix. dar, heeei, who gives a shit ?! I certainly don`t and I`m happy with this 😀 ) Uneori vi se reproseaza individualismul, izolarea de cei din jur sau, dimpotriva, tendinta de a-i domina, de a spune “eu” ( pana si zodia -leu- imi zice ca , la mine, „eu”-ul primeaza. imi plac activitatile in comun, dar si acolo EU trebuie sa conduc ca, daca nu, ne suparam rau de tot, iti stric jocul si te las cu ochii`n soare cand ti`e lumea mai draga ) in loc de “noi”. Adevarul este ca oricat de multa energie, fermitate si independenta ati avea, in afara colectivului nu puteti realiza nimic viabil.

O ultima remarca despre dragoste.

Caracterologii va avertizeaza asupra tendintei de a reactiona dupa cum urmeaza: “ii daruiesc celui iubit (celei iubite), toata viata mea”, ceea ce se poate traduce si in: “il (o) oblig sa traiasca numai viata mea, nu si pe a sa proprie, pe care eu oricum nu o inteleg”. Pasionatii vor sa faca fiintei iubite tot binele sau, daca nu se poate asa, tot raul de care sunt in stare. ( n`as putea baga mana`n foc ca nu e asa 😀 . oricat de mult as iubi pe cinva, in momentul in care acesta m`ar trada, lumea mea ar stationa o clipa, ar scapa cateva lacrimi, dar nu pentru mult timp pentru ca, foarte repede ma regrupez si, atunci e atunci, „dragule”, o belesti foaaaarte urat si eu n`o sa schitez nici cel mai mic gest de compasiune fata de tine) Poate ca principala primejdie a temperamentului dumneavoastra, atat de dotat, este excesul (sunt o persoana a exceselor. imi place sa traiesc bine – aici fiecare intelege ce vrea. important ca eu stiu ce e de inteles), fie in munca, fie in familie, in relatiile din societate, cu oamenii de care aveti mare nevoie, iar principala cale spre succes este modestia (la mine asta lipseste cu desavarsire pentru ca sunt adepta zicalei „Numai prostii sunt modesti” . . . aia ce se lauda aiurea si n`au cu ce sunt fuduli ), deschiderea spre lume si spre oameni.

Fa`ti si tu testul si afla ce tip de temperament ai 😉

Mesc, Ciupa, de link !

44 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Excelente comentariile tale trecute cu roşu… Este unul dintre cele mai interesante „CV-uri” online pe care le-am citit…

    • mda….trasaturile unui temperament dat dracului…..si eu fac parte din el…..si ar trebuiii sa fiu mai echilibrat ptr ca tocmai am trait niste esecuri din punct de vedere al egosimului si al respectului oferit celorlalti din jurul meu…abia acum cititnd lucrurile astea incep sa ma cunosc….mai bine

  2. intrebarea e ce cauta ciupa pe un forum de anticonceptionale…si de ce a traversat puiul strada:-s

  3. din lipsa de ocupatie am facut si eu testul…preiau si comentez la mine-n cocioaba,daca mi se permite ofcourse:P

  4. super interesant articolul acum fac si testul !

  5. Temperamentul SENTIMENTAL !!!

  6. Chris – sar`na 😉
    d3v – si pe mine m`a pufnit rasul cand am avzut ca acolo scria ceva de`un forum de anticonceptionale =))
    hime – sentimentalo 😛 eu te vedeam mai dura putin 😀

  7. @ d3v : ma informez ca sa dau placeri maxime la Ciupa mea 😀

  8. Si io mis sentimentala. Normal ca preiau initiativa si comentez pe blogu meu. Maine. Acu ma bat cu Al pe tastatura. Ghici cine-a castigat. 🙂

  9. Ionut deci esti chiar o dulceata …deci tre sa lluati exemplu boy’s !!!

  10. Ciupa – uaaaaaaaa da faaaaaaac ? cred ca prietena ta imaginara are nevoie de d`alea ca sigur nu pt mine te uitai 😛 stii ca nu folosesc 😉
    Joalex – oare cine :-” ?
    hime – nu te lasa pacalita de trisoru` asta :)) tot timpu` stie cum sa se sciata din incurcatura 😛

  11. @ hime : multumesc….pentru ca vreau ca Ciupa mea sa fie fericita tot timpul…sunt Rac…sunt tare 😀

  12. „modestia” mea se rasfrange si asupra lui ^ da`, pt aia yo tot il iubesc ca, na, e`al meu 😉

  13. eu raman la ideea de nedemolat ca poza este foarte tare 😀

  14. cand am ales`o a dracu` sa fiu de nu m`am gandit la tine si am stiut ca`ti va placea =)) pe cuvantu` meu 😉

  15. 😀 multumesc frumos! o sa tin minte si iti voi dedica 999 de pagini de blog :))

  16. uhhh, ce bine ma simt ;;)

  17. hmm…pentru ca sefa acestui blog nu se plictiseste voi cauta papusa cu ochii in forma de X….chiar acum!

  18. ooo, ya, let me laugh =)))) uuuu, I`m scared =)) NOOOT

  19. ai sa vezi tu…o sa ajungi sa mergi in pantofii tai de lac, luciosi prin mocirla de care are parte Ionut muahah =)))

  20. doamne ferestre bah …da fa in moloz un rezumat…ca dracu are vreme sa citeasca atata…sunt student ce plm… tre sa imi impart timpu bine 😀 … [bautura,tigari,sex,bautura,somn] nu am vreme de citit atata ;;) 😀

  21. alexxutzu – de ce a trebuit sa amintesti iar de ea :)) ? oricum, la cat de des ma duc eu la Ionut, nu`i stres [anu` asta am fost de 3 ori] , asa ca pe mine nu ma afecteaza mocirla aia , plus ca in curand va veni si vremea fara ploaie => adio, mocirloaso 😛
    Godzy – iar te victimizezi ,maaaaaaaaa. esti naca, pe bune =)) ! special pentru tine, stimatu` si iubitu` meu domn` student,am scris chestiile alea cu rosu 😛 casca ochiu` 😀 da` nu ala „intunecat” [ca sa nu zic „ala maro” 🙂 ]

  22. ^:)^ salumana…tocmai mi-am amintit de profu de logica…si filozofie 😀 …tu ce dracu ai patit bah..de filozefezi..esti pe moarte si acum incepi sa iti dai silinta..sa aduni lume pe care sa bagi in testament ;;) ..stiu eu..vulpe ce esti 😀 ..si ochii mei sunt intunecati am2 😀 ..ala maro naste omuletzi ;;) …wanna meet my little friends? :>

  23. ^ you perverettttttt. remember : 17 😀 still a minor 8)
    nu`s pe moarte ma, da` ma viseaza fetele noaptea ca mor =)) plus ca alexxutzu face voodoo pe mine :)))
    ai vazut tu drac mort? yo inca nu 😛 si n`am de gand sa fiu eu prima 😉

  24. Eu sunt echilibrat da’ cand ma enerveeeeeeeez tai si spanzur. Imi place sa spun despre mine ca „sunt ca un miel de bland, dar sa te fereasca sfantul de furia mielului” :):):)

  25. @Godzy: bai non pubic saeta, take your little friends and show them to your mommy si lasa-mi „protejeaua”! 😀
    @Ale: sa-ti spun ca avem acelasi temperament? are rost? eu cred ca ti-ai dat seama deja :))

  26. Pfiu…lung articol. Acu`s la scoala si cica n-am timp de cetit bloguri. :))
    Revin.

  27. @Nox ..what is your problem? … stiu eu dc vb ajea cu ale..si ea stie la fel…ce tre sa te bagi tu ? cica..show them to your mommy… nu crezi k te prea bagi ? ..o fi un blog..da nu e personal..si cel putin nu era vb de tine…ajea ca impacateaza-te si vb asa cu cine iti permite..

    @Ale ..am vazut si drac mort..dala Tazmanian :>:>

  28. ce draq limba vb ala?off doamne…se vede ca nu am dex-ul in cap..

  29. Noxy , chill, Godzy e de`al meu 😉

  30. Alexxutzu inca nu ai terminat cu practicile woodoo ?

  31. acum am terminat in sfarsit dar nu se lipeste nimic de Ale..

  32. asa, asa, vorba lui Ciupa ” Poarta`mi frica” =))))

  33. clar de acum te stiu de frica Maria Ta!

  34. ironia sortii face ca, chiar acum, pe Mess, la status sa am ” Queen Of My Castle ” =)) ce le mai nimeresti =)))

  35. =))

  36. n-am citit tot,e prea mult pentru mine pe o zi…..am citit doar o bucatica asa ca nu ma pot pronunta :)) …,dar oricum…imi place poza….maine citesc restul si dau restul de comentariu :)) 😀 b-)

  37. acu sa ma scuze copilasii astia minori, da tu esti de ala de se uita azi la filme xxx si maine isi da drumu?

  38. ^ si te mai miri ca te uraste lumea 😛

  39. io’s nervoasa

  40. @nox : nu :)) =))) ….imi era lene pur si simplu sa citesc restul articolului pentru ca era destul de tarziu…:P …:)) …

  41. interesante intervențiile tale 😀
    acum mi-l fac și eu.

  42. Puterea de munca si dorinta de activitate va orienteaza insa mai mult spre viitor, pentru ca traiti mai mult pentru viitor. (nu`i adevarat. ador prezentul si nu`mi bat prea mult capul cu viitorul. ce`o fi, o fi. 😀 ) . Sunt pasionat-flegmatic si asa sunt eu , este adevarat dar depinde acum de fiecare ca nu este o regula neaparat !


Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

