Ce fel de sef crezi ca ai putea deveni ?!

31 Martie 2015 la 12:28 pm | Postat in RECOMANDĂRI | Lasă un comentariu
Etichete: , , , , , ,

sedinta de grup

Discutam cu S. zilele trecute despre camaraderie, despre cum ții unit un grup de oameni pe care îl ai în subordinea ta. Am căzut de comun acord asupra faptului că bărbații prin natura lor știu să se impună, sau măcar constituția fizică le-o permite, dar oare cum m-aș descurca eu, ca femeie, să strunesc un număr să zicem modic de bărbați ?

(colegele mele râd de mine și spun despre viitorii mei copii că vor avea o mamă-zbir, iar colegul meu…ei bine, pe el trebuie să-l întreb mai multe despre atitudinea mea, dincolo de periajele cordiale și colegiale)

Recunosc că mă tentează gândul ăsta și n-aș da deloc înapoi, ba chiar mi-ar place să fiu prietenoasă, să mă scoată băieții la bere cu ei, chit că le-aș permite să facă mișto de berea mea cu lămâie, tipică pentru ”fetițe”. Chiar în momentul de fașă am militat pentru angajarea unui băiat la actualul loc de muncă, am fost singura care am făcut asta și nu de puține ori am susținut sus și tare (și încă o fac) că aș prefera de o mie de ori să lucrez cu bărbați decât cu femei. Mai puțină dramă, povești fără rost, deci consum de energie scăzut, toată lumea pe plus.

Celălalt el îmi spunea că el nu acceptă o femeie-șef, nu din mosoginism, ci din cauza faptului că încă nu a cunoscut o asemenea femeie care să îi câștige nu doar ncrederea, ci mai degrabă respectul, căci pentru asta ea ar trebui să fie mai sau cel puțin la fel de competentă profesional precum el. Hmmm, e și asta o strategie deralționare cu șeful, recunosc.

Mă și văd pășind într-o sală de ședință mare, cu ei toți cu ochii ațintiți asupra mea, prin pori ieșindu-le vădita neîncredere-n tocurile mele și fusta incomodă. Sfidarea lor nu doar că m-ar face să par la rându-mi încrezută, dar parcă le-aș și da o agendă-n cap, să vadă dincolo de sutien și de fustă. Poate-aș zice chiar o glumă, dar nu mă prea pricep, însă simțul umorului tot îl am. Cum aș proceda ? Dar tu ? Ce ai face, ce strategie ai avea ?!

Eu știu clar că la prima vedere sunt fie plăcută, fie catalogată drept o încrezută și o înfumurată, însă nu mă sperie etichetarea asta lumească. Au fost directori de companii care și-au făcut impresia asta despre mine de la o simplă strângere de mână, ori chiar doar pentru faptul în care mi-am prezentat numele (da, cu toții știți că sunt mândră de mine, de ceea ce sunt și nu mi-e rușine să mă recomand și să mă vând cum numai eu știu să p fac de mine).

Așadar, poți să citești câte carti psihologice dorești, că niciuna nu te va învăța pas cu pas cum să fii un adevărat domn în realitate, ci doar interacțiunea cu oamenii, cot la cot cu semenii tăi, în situații cât mai conflictuale te va putea aduce aproape de ceea ce ți-ai dori tu să lași în urma ta în amintirea camarazilor tăi, indiferent de mediul de activitate.

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

