Ce ii intereseaza pe elevii de liceu

24 Februarie 2015 la 10:11 am | Postat in RECOMANDĂRI | Lasă un comentariu
Etichete: , , , ,

dezbateri crestine

Poate vă vine greu să credeți, dar când eram eu în liceu, colegii mei nu doar că citeau, cum deja i-am lăudat în repetate rânduri, dar se iscau adevărate controverse pe baza celor parcurse de ei în cărți, adesea creștine. Se adunau mai mulți din diverse ”tabere” și înflăcărați își expuneau argumentele pe care, sinceră să fiu, nici nu le prea băgam eu în seamă, căci nu mă fascinau deloc, însă mă atrăgea verva cu care fiecare își apăra idea și mai ales stilul în care o expunea.

De departe un astfel de tablou era ademenitor pentru un visător, care se imagina într-o sală de judecată, în care ambele tabere antagonice erau sus, pe baricade, gata să se predea oricând pentru convingerea publicului și mai ales pentru spectacol.

E adevărat, colegii mei, mulți dintre ei, erau pasionați de diversele religii pe care am ajuns cu toții să le cunoaștem, cu precădere sectele acestora (îmi cer scuze dacă greșesc catalogându-le astfel, cred că termenul corect ar fi ”confesiuni”, dar nu sunt în măsură să definesc asemenea concepte teoretice, deci fie-mi cu iertare). Ce interesant ar fi fost ca acest dialog al minților să se fi desfășurat într-o librarie crestina, astfel încât, la fiecare argumentare, oratorul să meargă direct la raft și să ia o carte pe care să o trântească energic pe masa ”judelui” în vederea demonstrării veridicității afirmațiilor sale. Wow, ce spectacol pe cinste !

În lista de Facebook am și eu câțiva (acum) liceeni, cărora le-am predat și eu, însă preocupările lor par total diferite de cele de care v-am povestit anterior. Nu știu alții cum sunt, dar noi citeam, ne mândream cu asta, ba ne plăcea într-atât încât ajungeam să ne certăm și chiar să ne supărăm dacă cineva comenta la adresa vreunei vreunei idei preluate dintr-o carte pe care noi am găsit-o la vremea respectivă interesantă. Acum … citim cu toții … statusurile de pe Facebook, articolele de pe TNR și textele lui Poptămaș…

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

