Pompe submersibile cu automatizare

4 Octombrie 2014 la 12:00 am | Publicat în RECOMANDĂRI | Lasă un comentariu
Etichete: , , ,

rainy days

Azi dimineață cei de la Magic FM, prietenii care-mi încântă mie începuturile monotoane de octombrie, vorbeau despre soare, despre cât de frumos le surâde lor și ce fain le mângâie pielea. Eu nu știu, dragii mei, acasucă la voi cum e, dar la noi, la Clujuleț, cam toarnă că găleata. Poate că eu sunt o exagerată din născare și realitatea nu se prezintă tocmai în halul în care o văd eu de deformată, însă cert e că plouă mocănește de vreo câteva zile și nu prea ar da semne că s-ar ori. Chiar și atunci când ne păcălește și vremea pare că s-ar răzbuna, o ia de la capăt și parcă plouă și mai cu patos. În condițiile date, cum altfel decât să mă adâncesc și mai tare în semidepresia ce mă paște ?!

Afară plouă, în mall, la fel, plouă, dar cu oameni, scoși parcă toți, târâți de-a dreptul din locuințele lor calde și căptușite cu plapume și pături plușate, direct în mall, acolo unde turmele se întâlnesc și se contopesc. Mă uit pe geam și îi văd ca ciupercile după ploaie, doar că de data asta ei fac taman invers: apar și țâșnesc de nicăieri fix în toiul ploii.

Așadar, Clujul meu iubit e inundat cu șiroaie de ploaie ce se preling pe străzile aglomerate de mașini, pe trotuarele pline de oameni care încearcă să se ferească din calea inundațiilor anume create de șoferii cu mult prea puțin bun simț. (imaginează-ți că ești îmbrăcată cu rochia cea nouă și că te îndrepți spre o ântîlnire importantă și, cu 50 m înainte de destinație, ești udată din cap până în picioare de mașina unuia ce s-a grăbit să radă la mustață galbenul de la semafor…coșmarul oricărei femei într-o zi ploioasă). Pun pariu că acum fiecare cetățean ar înțelege utilitatea unor pompe submersibile cu automatizare și nu ar huli deloc primăria și administrația locală dacă ar folosi niște fonduri în scopul achiziționării unui asemenea echipament. Voi ce ziceți ? ce părere aveți de ideea mea ? nu mai bine s-ar găsi o firmă privată care să concesioneze un astfel de serviciu, decât să lăsăm să se deturneze fondurile de către cei care știu cum să facă pentru a ajunge într-o asemenea postură ?! Nu știu, zic și eu așa, ca alde prostache …

Să facem un exercițiu de imaginație: mașinile rulează în goana lor nebun după timpul care nu mai este și care nici nu mai așteaptă pe nimeni; în curți, zarzavaturile au ieșit din straturile de odinioară și acum levitează, sunt și ele legume zen, deci gravitează unde deasupra solului, peste și prin apă. Proprietarii, supărați că iar s-a întâmplat pocinogul, fără vreo speranță de a mai salva ceva din munca lor de peste an, se pun pe înjurat, pe blestemat și pe apostrofat autoritățile, că alea le sunt cel mai la îndemână. Așadar, oare n-ar fi fost mai util pentru toată lumea dacă exista prin apropiere vreo pompă submersibilă ? și dacă, prin ceva minune inimaginabilă, acest scenariu ar fi fost unul desprins din realitatea românească, nu ar fi fost și mai îmbucurător dacă pompa aia era una automatizată, ca omul să nu trebuiască să se ostenească și s-și consume toată energia pe lucru manual ?! Din nou, întreb și eu . . .

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

