Minuni scânteietoare

11 Septembrie 2014 la 9:08 pm | Publicat în RECOMANDĂRI | Lasă un comentariu
Etichete: , , , , , ,

fireworks

Când eram mică, eu nu aveam voie să merg la colindat din ușă în ușă, așa cum făceau alți vecini, pe principiul că ”nu e frumos, doar ăia mai sărăcuți se duc, că ei au nevoie”. La cât eram eu de mică, nu conștientizam valoarea banilor, pe mulți nici nu îi cunoșteam, căci pe atunci nu mă interesau nici cum arată, așa că mai mult îmi doream să mă duc cu ”ceata de purdalăi” de la bloc și să mieunăm pe la uși. Mama, căpităneasa, la fel de categorică și pe atunci: nu și nu. Din păcate, nu am reușit deloc să o înduplec, nici cu droaia de fapte bune, dar nici cu circ și cu scandal. Madame era fermă pe poziție și nici azi nu ai clinti-o din loc, chiar dacă nu avea în totalitate dreptate. Cu toate astea însă, nu am ce să îi reproșez, pentru că mintea ei doar atât putea pătrunde, în condițiile în care, la rândul ei, și ea a fost crescută și educată în același spirit, unde mai pui că femeia e cam preocupată de ”ce zice lumea ?!”.

Astfel, din pricina felului mai sus descris în care mama mea vedea lucrurile, eu pierdeam toată distracția, nu doar iarna, ci și de Paște, când ”puradeii”, cu mic cu mare, fete și băieți, mergeau cu ceata la colindat, urat, respectiv udat. Eu stăteam în casă, îi așteptam, îi primeam bine, după care, atunci câdn ei plecau, îi invidiam și boscorodeam pe sub mustețe, gândind lucruri nu tocmai pastelate despre regulile mamei. Tot așa, eu nici acum nu știu practic în mod clar cum se confecționa o jucărie din carbit pe care băieții o izbeau de peretele scării blocului ce bubuia de săreau babele cu inima. Știu doar că suna precum niște artificii interior și-n mintea mea era foarte cul.

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

