Facultatea de Drept, UBB, Cluj – un capitol important din viața mea

4 Iulie 2014 la 9:18 pm | Postat in Personal, RECOMANDĂRI | 1 comentariu
Etichete: , , , , , ,

Album__2121 [640x480]

Nu știu voi care cum stați, dar noi, studenții din promoția Drept, UBB, Cluj-Napoca 2010 – 2014, azi, în mod oficial, am terminat-o cu facultatea, deci suntem absolvenți, juriști cu acte în regulă. Bine, bine, din auzite, zvonurile confirmă faptul că la noi la facultate, până să intri în posesia propriu-zisă a diplomei care să-ți ateste nivelul academician de licențiat, durează cam un an, dar, totuși, azi ne putem recompensa cu multă fericire pentru că am reușit să ajungem până aici. Sărbătoriți, vă rog !

Prima sesiune a fost de departe atât de emoționantă precum cea de acum, de la final de facultate. Deși se zice că stresul e mai mare neștiind la ce să te aștepți, cu ce se mănâncă sesiunea, cum se iau examenele, parcă miza e și mai mare la sfârșit, când totul depinde de fiecare examen în parte, acolo unde te agăți cu disperare de fiecare grilă pe care, evident, ca student studios ce ești, o găsești vădit interpretabilă.

Personal, pot spune despre mine că am fost un adevărat mutant anul ăsta. În iarnă, am șocat (chiar și pe mine) pentru că mi-am luat din prima toate examenel aferente anului 4 (nu mai fusesem integralistă din prima sesiune a primului an – uite ciclicitatea), plus că am trecut până la urmă (în februarie, ce e drept) de două examene colosale, unul dintre ele – Penal Special – fiind mai aleatoriu ca numerele extrase la loto. (cine a auzit măcar de Sergiu Bogdan, știe cu siguranță la ce mă refer). În același stil am demarat și în semestrul al doilea, ultimul din cei patru ani de facultate. Totuși, nu am fost la fel de norocoasă capână acum, motiv pentru care, spre stupoarea mea, începând și terminând totodată cu Procedura Civilă 2, am descoperit și eu cum e să cazi un examen la civil. Până atunci, mereu am laut civilele din prima, însă mă încăpățânez să cred că și de data asta a fost o pură întâmplare nefastă, scuzâdu-mă cu stresul acumulat la examenele dinainte. (cine zice că anul 4 e floare la ureche, comparativ cu anul 3, fiind un an terminal, să vină la Babeș începând cu promoția următoare și îi vor sări figurile astea din cap, chiar începând cu aparent banala materie DCI). Și, surpriza surprizelor, am trecut până la urmă și de Penal General 2. Examenul ăsta efectiv mi-a tocat mărunt, mărunt nervii, psihicul. Prima dată când l-am dat în anul 2, recunosc, am fost vinovată pentru că nu m-am pregătit așa cum ar fi trebuit, dar după aia ghinionul s-a ținut scai de mine, căci altfel nu-mi explic cum am reușit să pic de 3 ori consecutiv acest examen la diferența de 1 grilă, grilă care, deși pare infimă, face diferența dintre trecerea examenului, respectiv restanță. Așadar, dragilor, spre rușinea și necazul meu, a trebuit să mă întâlnesc de 5 ori cu Nițu și Streteanu până să ne putem despărți amiabil, ei cu același zâmbet caracteristic pe față, iar eu cu nota cu verde, deci examenul promovat. Am făcut-o și p-asta, bravo mie, zic !

Am trecut și de grilele-coșmar ale prestigioasei noastre facultăți. Le-am nimicit chiar și p-alea mai imposibile din civil. Ne-am măiestrit cu toții, ce să mai tot facem pe modeștii. Fiecare așa cum a putut și cum l-a ajutat scăfârlia, s-a descurcat, într-un fel sau altul, iar susținerea licenței, varianta orală, pentru marea majoritate s-a dovedit a fi o simplă bagatelă, însă, clar, nu și pentru mine și prietenele mele. (comisia 2, deși eram sigură că îmi va purta noroc, nu mi-a surâs la fel de frumos precum am făcut-o eu când am intrat în sala de examinare, dar nici un 9.66 nu-i chiar de ici, de colo  . . . zic)

Acum, c-am terminat cu tot și cu toate, așa cum v-am tot repetat, chiar merităm să facem ceva și pentru sufletul nostru, care să ne invadeze trupul cu viață, corp fizic pe care musai trebuie să îl punem în mișcare, să nu se atrofieze de la atât șezut prin biblioteci și săli de lectură. Pentru asta, aruncați și voi o privire pe www.latino-time.ro, în speranța să prindeți vreo mișcare interesantă, cu care să epatați, că tot vine banchetul și trebuie să fiți pe val, așa cum numai juriștii se știu chefui.😛

1 comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Felicitari!!! >:D<


Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

