Cum (te) vinzi ?! – succesul in afaceri

31 Iulie 2013 la 4:23 pm | Publicat în Aberatii Nocturne | Lasă un comentariu
Etichete: , , , , ,

Domeniul vânzărilor este unul dintre cele mai competitive medii. Aici, ești într-o continuă mișcare, atât tu, cât și mintea ta. Activitatea cerebrală este intens vascularizată, iar neuronii sunt antrenați precum hamsterii cobai. Dacă vrei să fii cel mai bun, sau cel puțin în top, odată ajuns acolo, trebuie să te menții, iar pentru asta se cer anumite sacrificii pe care, dacă îți place ceea ce faci, nici nu le vei resimți, căci satisfacția de la final va șterge cu buretele toți nervii și toată oboseala adunată.

Cine sunt oamenii de vânzări ?

cum sa ai succes in vanzariSunt unii care susțin că un ” om de vânzări ” dobândește calitățile necesare acestui job încă din naștere. Prin simplul fapt al apariției pe lume, cu ajutorul genelor bune, norocosul le poate mulțumi părinților că încă din start i-au asigurat succesul într-o astfel de carieră, chiar fără vreun efort în acest sens.

Alții afirmă că omul potrivit acestui post devine în timp, se formează în urma experiențelor acumulate cu clienții și prin tranzacționările cu eventualii parteneri.

În cele din urmă, de voie, de nevoie, ceea ce nu e nativ, se deprinde. Existența asta de aici și de acum trebuie susținută cu ceva, iar facturile nu se plătesc singure, asta e clar ! Chiar dacă mai sari câte o masă, ori mănânci pe apucate sau la prieteni, tot trebuie să bagi ceva în burta aia, motiv pentru care, dacă e cazul, ajungi să te înveți singur și cum să (te) vinzi, căci nimeni nu poate să facă ceva pentru tine, fiecare având câte (cel puțin) o gură de întreținut.

Unde îi întâlnești ?

Contrar opiniei generale, oamenii de vânzări nu se întâlnesc doar în centrele comerciale. Nu numai un angajat cu un ecuson cu diverse denumiri de filfizoni are trecut în fișa postului că trebuie să vândă. În schimb, sunt alții care, dacă ai stai să studiezi Regulamentul Intern al firmelor în care își desfășoară activitatea, vei vedea că nu au nicio legătură cu vânzările, respectiv tranzacțiile, dar că, în fapt, prestează și această muncă.

Cu alte cuvinte, nu trebuie să fii angajat cu CIM pentru a vinde. De mici copii, vindem sau ne vindem. Ne vindem pe o bomboană cu un zâmbet. Părinții ne scot la vânzare atunci când ne înscriu la grădiniță și la școală, convingând personalul din învățământul românesc că suntem cei mai cei și că și-ar dori să ne aibă în clasa lor. În adolescență, deja începem să ne vindem singuri. Fie că o facem pentru un surâs, o îmbrățișare, o sărutare sau ceva mai mult de atât. Prețul ? Chiar noi. Marfa ? Schimbul de plăcere, ar zice gurile dornice de aventură.

Cum se manifestă omul de vânzări ?

Fiecare dintre noi a avut la un moment dat de-a face cu oameni mai puțin dotați intelectual care, în naivitatea lor, prin intermediul întrebărilor exasperante și vizibil prostești, au reușit să ne scoată într-un asemenea hal din sărite încât abia ne-am putut abține să nu ne ajutăm interlocutorul a-și vedea ceafa cu fața, prin aplicarea unei ” bucate zdravene”. Ei bine, la acest capitol, adevăratul profesionist în domeniul vânzărilor ne dă clasă, net superior nouă. Nu știu cum face, dar știe disimula. Maschează atât de bine clocotul de nervi ce l-a curpins pe interior încât, în schimb, reușește să răspundă clientului agasant mereu cu zâmbetul pe gură.

Omul de vânzări investește în imaginea și în renumele său. Știe că, la prima vedere, el este imaginea firmei, chiar dacă nu are nici măcar un post de conducere în ea. Odată ajuns în magazin, clientul se duce și contractează direct cu omul din spatele biroului, nu cu cel ce semnează statele de plată. Astfel, omul de vânzări ar trebui să se uite de două ori în oglindă înainte de a porni la serviciu.

Aparent, oamenii care lucrează în vânzări nu au sărbători, nu au familii, iar timpul liber nu le este chiar așa liber pe cum se crede. De Paște, de Crăciun, de Revelion, când noi toți ceilalți ciocnim câte un pahar la masa festivă alături de cei dragi, oamenii de vânzări încă sunt în magazine, eventual făcând inventarul de final de an. Ei știu că pentru client nu contează câte ore alături de copii ar fi putut ei sta în loc să fie la muncă, căci omul cu banul în mână nici nu se interesează  de viața personală a omului de vânzări.

Cum acționează oamenii de vânzări ?!

De cum a pășit în incinta magazinului, omul de vânzare deja își cunoaște clientul. Dintr-o singură privire, el știe ce i-ar putea oferi și în limita cărui buget. Forțând puțin, reușesc să convingă omul care, să zicem, a venit să cumpere de 100 lei, determinându-l să plece măcar cu un produs de 130 lei, uneori chiar dublul sumei inițiale. Negocierile sunt domeniul în care omul de vânzări se măiestrește.

Conștient de faptul că vinde și se vinde, omul de vânzări știe cum să pună problema și în fața șefilor, lucru resimțit încă din faza interviului. El știe ce poate oferi și cum o va face, ceilalți foști angajatori putând confirma calitatea serviciilor sale. Din acest motiv, omul de vânzări nu doar că ține la etichetă, dar și la bani. Uneori blufează  ca la poker, dar la final, după ce au bătut palma, pleacă satisfăcut cu numărul de zerouri de pe fluturașul de salariu.

Anunțuri

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: