Primul volum de poezii citit on line : Black Job ( Andrei Ruse )

24 Octombrie 2009 la 2:05 pm | Publicat în Carte | 15 comentarii
Etichete: , , , , , , , , ,

Momentam mă cam grăbesc, aşa că nu vă pot da prea multe detalii.

cartilemele_blackjob01

Pe scurt, vă spun că, în ultima ora ( a durat atât pt că eu am o agendă în care-mi notez tot felul de citate de prin cărţi aşa, pentru sufleţelu’ meu 😀 ) am citit asta ( dă şi tu un click, nu-ţi scurteatză nu-ştiu-cât viaţa, oricum nu faci tu ceva mai important în acele puţine secunde, aşa că nu mai ezita !) , mai exact volumul de poezii al lui Andrei Ruse ( da, da, tipu’ ăla ce-a scris şi Soni , minunăţia de carte despre care,spre ruşinea mea, n-am apucat încă să vă povestesc, sper să nu o mai amân prea mult !) , Black Job , operă pt care a primit ” marele premiu pentru debut în poezie “Premiile Vinea”, ediţia a XVI-a

buuuun, hai că iar am deraiat , so : primul volum de poezii citit integral de către mine ( ce eminescu , ce Bacovia, Coşbuc şi ăia mulţi, nu mă interesează, nu mă atrag, deşi le interpretez poeziile la şcoala, pt rahatul ăla de notă) şi prima carte citită on line ( eu prefer să am cartea-n mână, să-i simt mirosul ăla caracteristic al foilor, să-i mângâi literele să .. să . . . am o relaţie cu ea :D) , aşa că . . . mă simt foaaaaaaaaaaaarte bine 😀 !

Revin mai spre seară cu citate !

***

 

Black Job

 

De Andrei Ruse

 

c.ocaine

III iunie

 

9. „ asta mă enervează

gustul infernal de dulce

de crud

care mă transformă tot într-o papilă gustativă

saturată de adevăr ” ( p.9 )

The City

luni

 

„ viaţa asta e o zi de luni

toată lumea începe ceva ce nu ştie” (p.25 )

 

„ toţi sunt musafiri

toţi se simt incomozi şi cer voie politicos

să trăiască” ( p.26 )

 

Blow Job

 

„ nu există nume

pentru lucrurile pe care vreau să le văd

limba pe care o vorbesc stă încă neînviată

şi uneori

nici eu n-o-nţeleg”

 

şâcâdâm

„ te-aş privi chiar dacă îmbătrâneşti

 

de fapt

te-aş plăti să stai

doar să-mi asculţi povestea

nu mi-aş băga nimic în tine

nici visele nici dorinţele ”( p.38 )

 

Unforgiven

„ştiu să cad fără să mă prindă cineva

ştiu cum să mă sinucid fără să mod

şi cum să mă lovesc cât să pară

de fiecare dată fatal” ( p.42 )

 

„iar când vor să mă iubească

de lovesc de acest zid

cad la pământ uimiţi

şi eu

nici măcar nu observ asta” ( p.43 )

 

Grave

„toate greşelile mele

au un cimitir

 

fiecare din ele un mormânt

o cruce de lemn

gărduleţe flori alei întortocheate

 

la fel

toate lucrurile toate stările

le îngrop pe rând

 

women drugs sex alcohol

poetry’n stuff

 

şi nu simt că pot iubi decât

ceea ce pot dezgropa

şi lua în braţe dimineaţa

iar”

 

Fast Food

 

12. fast memories

 

„trecutul se răsuceşte odată cu cheia” ( p. 87 )

iar acum, la final, ce i-a plăcut tare mult şi lui Ciupa, aşa plăcut impresionat a fost încăt a scris asta şi pe blogul său :

“în general dumnezeu mă ascultă

ziua devine invizibil şi merge cu mine la birou
îmi verifică mailurile
îmi trimite replyuri politicoase
îmi aranjează prezentările
uneori chiar se joacă solitaire
sau un pinball de-al meu mai vechi
pe care l-am şi uitat

seara
în 66 suportăm amândoi aglomeraţia
coatele babelor nervoase
manelele care se aud de la mobile
şi
ca să nu ne plictisim în trafic
ţinem o evidenţă a abonaţilor

orange-ul are cei mai mulţi manelişti

*

acasă cel mai des facem critică literară
şi comentăm ştirile escăi
sau diverse reclame

în rest
gătim împreună
fumam împreună tuşim împreună

ne împărţim femeile
prietenii
aerul

eu si cu dumnezeu futem fără prezervative
şi fără prejudecăţi

*

dupa ce mâncăm şi stăm rezemaţi de spătare
la capetele mesei
cu burţile pline
obosiţi de atâta mestecat

ne zâmbim sarcastic
ca şi cum am şti

că eu sunt ateu
iar el nu crede în oameni”

 

15 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. si yo ma simt si mai bine
    Intreaba-ma de ce :>

  2. Foarte frumos.
    Eu am inceput sa citesc piese de teatru scrise de romani, contemporane, pe internet.

  3. Noroc ca te grabeai 🙂 (GLUMESC !!!) Imi plac versurile dar tre sa recunosc ca poezia finala e tare rau de tot ! Multumim ca ne recomanzi o gramada de chestii interesante !

  4. Esti bibliofila? Adica..in sensul strict sexual? =)

  5. Bai e tare!Imi place de mor:X[bine,inca nu imi dau duhu’>:),e doar metaforic vorbind:D].Merci de recomandare>:D<.

  6. Oh, pacat ca-s o putoare fara limite si ca nu citesc, deloc, nimic, zero absolut. Si eu mi-am gasit pe net niste carti super tari dar cine sa le citeasca?:-j

  7. Interesant… Mulţumesc pentru gândurile bune pe care le-ai lăsat la mine. Viaţa merge mai departe, nu avem ce să facem…

  8. Si la ce iti foloseste daca notezi aceste citate din carti ?
    Eu cred ca ar trebui mai degraba sa le memorezi sau (si) sa le adaptezi la situatii !

  9. Ciupa – ştiu prea bine de ce :p
    DianaEmma – mie nu-mi place să citesc online
    Hime – asta-i slubja mea-n folosu’ vostru 😀
    koodoo – la tine toate tre’ să aibă conotaţie sexuală , mereu mă daid e gol 😳 :))
    Crisu – te-ai făcut înţeleasă 😀
    Hubba – spune-mi şi mie titlurile , te rog
    Chris – te pup
    romania inedit – am tot felul de hârtii de la fiecare carte ce-am citit-o şi, de frică să nu cumva să le pierd, le adun pe toate o într-o agendă special cumpărată pt aşa ceva ,dar e lesne de înţeles că ele nu mor acolo închise, ci le judec una-una şi, dacă se poate, le caut o aplicaţie şi-n real life 😀

  10. http://www.scribd.com/doc/3930686/Bushnell-Candace-Sexo-en-Nueva-York

    http://www.scribd.com/doc/13672812/Mircea-Eliade-Maitreyi

    Asta o sa intre in spam probabil dar il scoti tu de acolo:))
    Linkurile astea mi le am notat eu, voiam sa citesc:D
    Sex and the city e in spaniola dar invatam si eu ceva cu ocazia asta:P

  11. Maitreyi am citit dar vreau sa o recitesc, De ce iubim femeile sta pe dulap si ma asteapta de o saptamana, dar mnoh lene:-”
    Si Alchimistul l-am inceput anul trecut parca dar m-am oprit la jumatate:|

  12. multumesc frumos, dar le`am citit toate, cu exceptia celei in spaniola 😀

  13. hubba cate link’uri interesante !!! mersi !

  14. Hime, macar pe tine sa te ajut daca Ale le-a tocat pe toate pana acum:))

  15. […] a descoperit volumul meu de poezii şi promite c-o să vorbească şi despre […]


Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

