Gelozia, o mare curvă !

7 Iulie 2009 la 2:16 pm | Publicat în Carte | 25 comentarii
Etichete: , , , , , , , ,

DSC04521

Rareori cred că se degradează mai penibil un bărbat ca într-o criză absurdă de gelozie

ne zicea Mircea Eliade în Nuntă în cer . . .

ieri am terminat cartea respectivă şi m-am oprit să meditez niţel asupra citatului de mai sus.

Gelozia, e sau nu o curvă ?!

mi-am torturat mintea în speranţa că, la finele exerciţiului de gândire, voi putea fi în stare să spun clar şi răspicat dacă ” dama „ de care vorbim noi azi e una oarecare, sau e de lux.

hm, cam ciudată problematica asta, nu ştiu sigur cum să pledez. hai să încercăm împreună.

să nu vă faceţi vreo idee greşită, sau să mă catalogaţi drept misandrină ( tipa aia dură şi bunoacă ce joacă bărbaţii în picioare doar pentru simplul fapt că nu-i poate suporta 8) ) , eu vă spun de pe acum că nu cunosc gelozia feminină. n-am fost geloasă în viaţa mea. ştiu, nu mulţi sunteţi cei ce mă credeţi. asta e, nu încerc să conving pe nimeni.

pe de altă parte însă, am văzut ce poate face gelozia dintr-un bărbat, chiar şi atunci când partenera sa nu îi dă acestuia motive reale pentru care să fie îndreptăţit să reacţioneze într-un mod . . . ăăăă . . . hai să zicem nu tocmai plăcut 😀

ca femeie, mai ales dacă ştii că n-ai călcat strâmb, te simţi foarte rău ştiind că eşti bănuită de unele chestii chiar de către persoana ce-o iubeşti.

ca bărbat gelos, n-ai somn nici noaptea şi nu ştii pe ce părţi să o întorci pentru a te convinge întâi pe tine însuţi dacă ea te înşeală sau nu. asta-i marea bubă. n-ai tupeul să-i artunci nimic în fată ( bineînţeles că eşti conştient că dacă supoziţiile tale se adevederesc a fi false şi tu ai făcut-i pe ea cu ou şi cu oţet te-ai dus pe p…lută 😀 ) până ce n-ai dovezi clare.

o altă ipostază este cea a bărbatului orbit de gelozie, maniacul însetat de dreptate care, fie că are sau nu motive, vrea cu orice preţ să-i demonstreze partenerei sale că el e regele suprem, că el are întotdeauna dreptate şi că ea nu-i decât o altă cârpă pe care el a încercat să o ridice la rangul de doamnă ( vezi să nu, băă !) permiţându-i stimabilei ( haha, fraierici, şi când te gândeşti că tu erai în limbă după ea şi că mai că nu o implorai să accepte să stea cu un înfumurat ca tine. mori, măă !) să împartă patul/casa cu el.

ce-ar mai fi de zis . . . aa, da . . . acele cazuri în care tipul e gelos pe cai verzi pe pereţi. de ce te uiţi la ăla ?… de ce ţi-ai luat decolteul ăsta, vrei să atragi privirile ălora, aşa ? ….lasă că te ştiu eu pe tine ! ….unde mergi , în oraş, aşa, cu fetele, daaaaaa şi normal bullshit! . . . învăţaţi pentru licenţă, nu ? şi practica o faceţi în dormitorul lui, sau cum stă treaba ? . . .

mă, sinceră să fiu, eu n-aş putea trăi cu unu’ d-ăsta pentru că nu pot baga mâna-n foc că nu i-aş da în cap cu ceva până ce n-ar mai zice nici pstt. şi cum nu vreau să-mi pierd tinereţea prin ceva celulă, mai bine-şi frânge un stimabil EL sufletu’ pierzându-mă pe mine 😀

cum stă treaba la noi, adică la mine şi la Ciupa ?! păăăi . . . el e posesiv şi nu poate percepe că el ar putea să mă împartă cu cineva ( în sensu’ că tipu’ X îmi zice că mă place, deşi ştie de Ionuţ). bun , omule, eu ce să-i fac ăluia dacă i-am căzut cu tronc ?! atâta timp cât tu eşti sigur pe mine şi pe tine – împreună – nu prea am ce zice şi consider că tu nu ar trebui să-ţi îngreunezi mintiuţa cu aşa ceva.

e un copil încă. nu a învăţat să preţuiască trimful lui în faţa ăluia ce mă vrea. eu, în schimb, dacă aş fi bărbat, aş avea ditamaaaaaaaaaai inima să ştiu că femeia mea e râvnită şi de altii şi, cu toate astea, ea tot a mea e 😀

mno, fraţilor, eu încă-s prea mică să vorbesc de chestii d-astea prea mult. problemicile astea ( închipuite şi ele ) sunt ale adulţilor. ei au destul timp liber pt a-şi frământa cerebelu’ cu ele.

dar, oricum, eu rămân la părerea mea : gelozia-i o mare curvă !

voi, ce ziceţi ?

hai,hai, bagă mare, că pe tine te dă experienţa afară din casă, nu pe minora de moi 🙂

*** am ales poza asta cu Ionuţ pentru că pe deviantart.com nu am găsit nimic care să-mi placă. poză-i de anu’ trecut, de pe când începea el să simtă una-alta mai altfel pentru mine 😳 mulţumesc, modelule ! haha, acum tre’ să-mi plăteşti şi onorariu după ce că tot eu ţi-am folosit imaginea. aham, I’a a business woman ! ***

25 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. ce-ai descris tu e un caz exagerat de gelozie… exista si gelozie moderata si, sincera sa fiu, mie imi place
    si posesivitatea imi place (dar, din nou, sa nu fie dusa la extrem)

    ah, da, sunt majora, dar nu ma „dă experienţa afară din casă” ;))

  2. poate ca sunt un copil cand vine vorba la faze de genul acesta……dar ti-am zis….e de la zodia mea ….si o parte din trecutul meu….

    In rest ce sa mai zic…..sunt de acord cu Briza….si cu tine….Gelozia e o tarfa cu fise !

    • Sincer si mie imi pari un copil in gandire la unele faze pe care le zici. „La zici” ma refer la postarile tale de la aceste articole ale lui Alex`andra, si unele (n.r. postari) chiar nu isi au rostul.

      Gelozia e o curva, insa tu ar trebuie sa pretuiesti ce ai langa tine si sa nu iti mai fie „frica” de alti masculi cu privire la Ale, caci ea chiar tzine la tine. E o fire mai deschisa si poate asta duce la gelozia ta, poate si zodia, insa tu trebuie sa iti elimini aceste sentimente de gelozie din minte. O seara placuta si sa va iubiti mult.

      • sunt un copil in unele faze si nu in sensul bun

        PS : multumesc de sfat…o sa tin cont de el 🙂

  3. Nu-mi vine sa cred c-ai citit Nunta-n cer 😀 Eu de un an cred c-o caut s-o citesc si inca n-am gasit-o. Te invidiez, dar ma bucur pentru tine. Am auzit ca-i buna cartea 😀 Poate ne faci un review la carte 😛

  4. cine te-a suparat soferule?

  5. gelozia .. mor :)) eu nu sunt om gelos , ma supar repede cand mi se ascund lucruri dar asta tine de un comportament mai general . nu sunt gelos deloc ba chiar in momentul de fata nu imi pasa , orice decizie ar lua inseamna ca asa ii va fi bine ei , o singura conditie .. sa imi spuna si mie de intentiile ei .. dar am avut ceva mai mult timp langa mine o persoana geloasa .. foarte geloasa .. extrem de geloasa .. si sincer ma supara de foarte multe ori atunci cand imi spunea ca ma duc la altele , tinand cont ca eu nu faceam absolut nimic incercam chiar sa ma izolez sa nu ii mai dau motive .. ei pe dracu .. tot le gasea .. si uite asa am ajuns la concluzia ca nu e bine daca las numai eu de la mine 😀

    • la naiba cat ditamai postu’ am scris .. gelozia nu e chiar curva .. e bine sa fie dar in limite 🙂

  6. Barbatii si femeile care sufera de gelozie nu-au incredere in partener(a),deci nu iubesc cu adevarat,considera partenerul(a) proprietatea lor,si cate cazuri nu am intilnit cand o simpla privire,sau o vorba ,destrama un cuplu,o seara frumoasa 🙂

  7. Gelozia clar e o curva,adica strica tot ! Ma rog,poate avem si noi o parte de vina,da’ gelozia n-ar trebui sa existe intr-un cuplu..zic 😕

  8. Gelozie nu e o curva. Dar poate fi.

    Una e sa fii gelos cand ai motive si alta e sa fii bolnav maladiv. Pentru ca nu te faca neaparat bolnav psihic, dar gelozia exagerata fara motiv e maladiva.

    Gelozia inseamna mai presus neincredere in partener, neincredere in tine insusi. Nu te simti capabil sa ii fi oferit totul si crezi ca a cautat in alta parte.

    Intr-o anumita masura, e normal sa fii gelos. E normal sa fii gelos de pilda cand partenerul ofera gesturi tandre cuiva (preieten, amic, adica fara alta conotatie), pentru ca ai vrea ca toate sa fie ale tale. Dar e la fel de normal sa fie putin si doar o clipa, sa te temperezi. E normal sa fii gelos la inceput; dar daca ajungi sa cunosti un om, apare si increderea; iar daca nu apare, nu primesti motive sa ai incredere, de ce sa mai stai in relatie?

  9. Gelozia este un sentiment pe care nu l-am inteles niciodata.
    Ca sa fii gelos, trebuie sa nu ai incredere in cel de langa tine. Atunci, cum il iubesti? Atunci, in cine ai incredere, daca nu ai in cel pe care il iubesti?
    Singura concluzie la care poti ajunge este ca gelozia nu este o dovada de iubire, nici de … inteligenta!

  10. gelozia este o lipsa de incredere a personalitatii omului. :).. da totusi ,sami bp ..:))..si eu is gelos.nu mai pot eu de lipsa mea de incredere in mine.si sunt sigur ca 80% din oamenii care formeaza un cuplu sunt gelosi unul pe altul :D… ca asa e omul.se teme sa nu piarda ceva ce ii apartine si la ce a muncit mult.

  11. Depinde de gelozie… 🙂

  12. Cred ca depinde…exista gelozia care distruge relatia si gelozia care da incredere in sine celuilalt partener Uite, iti redau mai jos un fragment scris de un amic de al meu[eu mi-s geloasa si posesiva, e o caracteristica a zodiei si o urmare a modului in care am fost crescuta; sper sa nu am insa parte de o gelozie care sa imi distruga relatia cu cel de langa mine]:
    „Gelozia, intr-o anumita directie, poate fi cauza de voluptate. Spun o anumita directie, deoarece gelozia poate fi si cea care pune capat unei relatii, sau conduce la fapte si vorbe ingrozitoare, condamnabile. Nu. Dramul acela de gelozie, ce-l vezi in ochii partenerului, care iti rascoleste genunile sufletului, te ustura ca o lama foarte ascutita ce-ti patrunde carnea, cand arunci o privire mai mult sau mai putin voalata, unei persoane de sex opus. Dar, paradoxal, in acelasi timp, orgoliul, semetia, par sa atinga culmi inimaginabile, iar faptul ca tu esti probabil singura cauza de voluptate, si tristeti a partenerului, trezeste in sufletul tau placeri neasemanate.”

  13. :)))) suuuper.. hai ca.mi place… pai mah… una la mana.. eliade rulz, nunta in cer rulz pt ca a fost scrisa de un narcoman ca el 😀 sa revenim.. in ceea ce ma priveste boala mea e mai ciudata (gelozia desigur), adica nu practic o gelozie pura ci amestecata cu diverse.. dar cred ca ai dreptate, atat barbatii cat si fumeile (sa.l citez pe Dan) ar trebui sa fie mandri ca perechea ii alege pe ei in locul celor care ii plac (shit nuj daca s.a inteles ceva :p ). e logic si firesc si normal sa ai un oarecare sentiment de posesivitate… yup ok dar putintel ca ce e mult strica… :* ai grija de u si… ne.om mai citi kndva

  14. Offffffffffff…sunt geloasa de mor…sufar de o gelozie bolnavicioasa, de care n-am sa ma vindec niciodata…

  15. briza – părerea mea e că, deşi de la posesivitate până la gelozie nu e decât un simplu pas, astea două nu-s deloc la fel.
    Ionuţ – eu ţi-am explicat frumos cum e cu zodiile astea. prea te cramponezi tu de ele, din Rac , mereu îţi găseşti câte o scuză care, ştii şi tu, e din cale afară de penibilă. pe viitor, pt binele tău, ar fi mai bine să nu mai vii cu pretexte de genu’ 😛
    FlyinG – tocmai deschiderea mea către alte persoane, cu precădere către masculi ( ce dracu’ să fac eu dacă cu ăştia mă înţeleg cel mai bine şi că, uneori, au câte o simpatie mai altfel faţă de mine ?! ) îl sperie pe el. nu în mine nu are încredere, ci e de-a dreptul îngrozit că vreunu’ ar putea să pună ochii pe mine şi să „ma fure”
    Zuzu – săptămâna viitoare voi face acel review
    alexxutzu – tulburările mintale :))
    BJ – lasă, e mai bine să te distanţezi până ce nu se îngroaşă gluma
    octav – să sperăm că, atât femeile, cât şi bărbaţii, vor învăţa să înţeleagă mai bine regulile societăţii în care trăim( nu ne putem izola într-o peşteră, doar ca altcineva să nu se uite la persoana iubită de către noi ) şi să se elimine, treptat, aceste mici crize de personalitate din partea celor geloşi.
    Gabi – word on that 8) !
    DianaEmma – codependenţa ar fi una dintre posibilităţile de răspuns la multe cupluri… cred
    zamfir – sinceră să fiu, eu nici în mine nu am încredere deplină pentru că la nervi, omul poate face multe lucruri pe care, mai apoi, să le regrete
    saychese – ” se teme sa nu piarda ceva ce ii apartine si la ce a muncit mult. ” Ionuţ 2 😀
    bl000g – i’m not sure . . . hmm . . .
    Hubba Bubba – îmi place amicul tău
    starsinmyhair – ” ar trebui sa fie mandri ca perechea ii alege pe ei in locul celor care ii plac” recepţionat, colega ! 😉
    Lorena – de ce ? trebuie să te internăm de urgenţă :))

  16. e grav, ma ofer sa NU te ajut :)))

  17. Codependenta nu e un motiv bun. E un motiv al oamenilor slabi, care cred ca e un capat de lume sa fii singur; si e iarasi e vorba de incredere. Nu au incredere in sine ca se pot descurca singuri sau ca vor gasi pe altcineva; orice alt motiv e pura lene. Si se intra intr-un cerc vicios. Daca nu ai incredere in tine insuti, cum poti sa oferi si mai ales sa ceri de la altcineva? Si o iei sau nu de la capat, tot la gelozie ajungi.

  18. Tu esti baiat sau fata, pentru ca descrii admirabil ambele ipostaze? Stiu, esti androgin! Asa-i?

  19. alexxutzu – stiam ca putem conta pe tine :))
    Diana Emma – mare dreptate ai tu
    Buha – hm,eu consider ca intr`o alta viata am fost barbat pt ca acum mi`e mult mai usor sa ma exprim din pct`ul de vedere al unui mascul. 😀

  20. cred ca putina gelozie nu strica … dar atunci cand totul iese de sub control cred ca este destul de aiurea !

  21. Si eu am citit Nunta in cer, super faina nuvela. Eu te cred si subscriu la faptul ca nu ai fost geloasa niciodata. Nu mi s-a intamplat si ma bucur ca e asa. Si nu pentru ca nu am iubit cum ar putea sa zica baietii repede, ci pentru ca gelozia mi se pare inutila. Atat timp cat exista incredere nu e nevoie de intrebarile stupide de genul: ah..si sunteti doar amici?
    In concluzie: gelozia e o mare curva pentru cei care o simt.

  22. Raspunsul meu la aceasta intrebare oscileaza.Cred ca gelozia isi are rostul ei ,insa intr-o oarecare mica masura.Excesul dauneaza sanatatii si mai ales partenerului.
    Si eu am fost o persoana foarte geloasa pot spune,insa nu am avut motive:).Mi-am dat seama de lucrul acesta si m-am vindecat.
    Daca persoana de langa tine nu te iubeste si daca nu are incredere in tine,oricum se va duce la alta.Fie ca stai cu ochii pe ea 24/24 ,fie ca nu ,tot te va insela daca va fi sa te insele.Asa ca ,nu prea isi are rostul gelozia,in niciun caz.
    O zi buna!


Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

