Mama Aurica

4 Mai 2009 la 3:42 pm | Postat in Copilul din mine, Personal | 17 comentarii
Etichete: , , , ,

* e bunică mea dragă şi scumpă, dar niciodată nu i-am zis aşa. pentru mine mereu a fost „ Mama Ică ” şi, după ce am mai crescut , am putut pronunţa ” Mama Aurica„. ea mi-a spus că, decât să-i zic bunică, mai bine-i zic pe nume 😀 ( asta aşa, introductivă, ca să vă arăt încă o dată că nu formula de adresare semnifică neapărat respectul ce i-l porţi unei persoane.)

* e a 2 a mea mamă, după cea care m-a născut. ele două împreună m-au grijit şi m-au învăţat aproape tot ce ştiu ( am mai deprins eu unele lucruri şi direct pe pielcuţa mea catifelată, m-am mai perindat din când în când şi pe la şcoală … de la „ăia mari” şi uite aşa Ale ştie multe 8) )

* a stat cu mine în spital atunci când nu avea cine. stătea trează cu nopţile pentru a mă feri de goangele alea hidoase cărora le plăcea în draci să se aciueze fix în cana din care eu beam apă. n-a interesat-o că a 2 a zi trebuia să meargă la muncă. nu i-a păsat nici chiar că blestemam cu toţii sistemul sanitar din ţara asta infectă. să-ţi dau palme, tuuu, bouă medicală. uff 😡

* venea la toate serbările mele şi era cea mai mândră bunică din sală când nepoată-sa recita ” hai mai lungă poezie „. cum zicea ea „mânce-o mama Aurică pe ea tătă bine că ce fain o mai zâs acolo pe scenă

* e foarte agitată. nu stă o clipă locului. mai bine străbate de 2 ori pe jos întreg oraşul decât să ia vreo maşină.

* femeie simplă, de la ţară, 7 clase. nu-i e ruşine de asta. mie cu atât mai puţin pentru că, cu şcoala ei de viaţă, ne dă clasă tuturor oricând şi oriunde.

* are pantaloni. dacă tu-mi areţi un bărbat care, după 35 de ani de viaţă titanică dusă cu al meu monstruleţ bunic, e mai cu pantaloni ca ea, eu îţi dau 2 capace şi te trimit acasă.

* se consideră tânără. o mai apucă şi pe ea uneori melancolia şi atunci îmi vorbeşte de moartea ei, de ce-mi lasă mie ” zestre ” ( mă scoate din sărite ideea asta bătrânească ) şi mă întreabă, aşa în glumă, darcă atunci când va cădea la pat, ” mi da şi mie o cană de apă..şie ea şi şiartă . . . ori mi spăla cu furtunu’ că te ştiu io că tare mai eşti jingaşe

* l-a cunoscut şi acceptat pe Ionuţ fără să mă întrebe nimic. acum zice că are un băiat, nepotul ei. aşa-l vede ea pe iubitul meu. de ce ? pentru că ştie că dacă eu îl iubesc, înseamnă că trebuie să fie un om bun. ( de-aţi vedea cum îl pupă şi-l tot motroşeşte acolo..uaai mama…mai ceva ca şi pe mine. are multă încredere-n el şi, atunci când e vorba de chestii mai serioase, întâi vorbeşte cu el pentru că ştie că eu sunt mai nebună de felul meu şi n-am atâta răbdare să tot stau la poveşti. ” în tine, Ionuţe, dragule, am io încredere, că tu eşti mai mare şi judeci mai bine ca fata asta ” )

* face cea mai bună mâncare ever. ieri am mâncat supă de tăiţei. mamaaaa, ce poftă mi-e. e o gurmandă şi-i place să trăiască bine. mereu a fost obişnuită aşa. nu pleci din casa ei până ce nu te pune la masă şi nu te ospătează. de ce ? ca să fie ea împăcată că nu pleci de la ea flamând. aa, plus că-mi face ce vreau eu şi când vreau. trebuie să dau numai un telefon şi Mama Aurica mă rezolvă.

mai nou şi-a pus proteză. de-aţi ştii cât se căzneşte cu dinţii cei noi. nu se prea descurcă cu ei şi-i tot vine ” să-i zvârlu cât colo..baga-s-ar dracu-n ei şi-n cine i-o ijdănit p-aist pământ” . am pus-o să-mi arate cum se prind acolo de maxilar şi s-a tot codit ” io ţi i-oi arăta, dragu mamii, da tare mă tem io că după aia numa nu mi mai pupa” 😳

e mama mamei mele şi-i şi mama mea.

are 61 de ani 😀

o iubesc şi mă iubeşte. ( mamă, te iubesc! chiar dacă nu vei vedea veci articolul ăsta, eu vreau ca viitorii tăi strănepoţi – tare şi-ar mai dori mama Aurica să nu moară până nu mă vede cu şcoala terminată şi aşezată la „căsuţa ta , cu pituţa-n mână şi cu copilaşii tăi” – să ştie că mama lor are cea mai bună bunică din lume 😀 )

ziua ei e de 2 ori pe an: în 3 şi-n 5 mai. de ce ? pentru că la ei, la ţară, până au ajuns cu bebele ( aka mama Aurica) în celălalt sat ca să o înregistreze, au trecut 2 zile ” da io ţin minte de la mama mea că mi-o zâs că-n 3 mai m-o făcut şi io atuncea zâc că mi zua, chiar dacă-n buletin îmi scrie 5 mai

ieri a fost ziua ei de naştere, da’ eu pt aia îi zic LA MULŢI ANI şi astăzi , şi mâine 😀

dsc02882

şi una cu „nepotu-so”

dsc02919

mă gâdila Ionuţ ca pe o mâţucă , iar eu, aidoma unei feline, mă întindeam de plăcere, iar mama Aurica râdea de mine cu gura până la urechi. ( aşa râde ea, din suflet)

17 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. La multi ani tanti Aurica si multa,multa sanatate!!!!!!

  2. deeeeeeeeeeeeeeeeeeeee……ce frumosssssssssssssssssssssssssssssss 😀

    La Multi Ani tanti Aurica ! :*

  3. nu ai cum sa il urasti pe Eminescu .poate te referi ca urasti operele lui.dar si asta e impropriu zis.pentru ca ,dupa mine,nu poti uri ceva ce nu tine de uman .dar fie.deci il urasti pe Eminescu ?de ce?pentru ca nu intelegi ce scrie ?ca altfel nu imi explic.il urasti pentru abilitatile lui sau pentru ce…chiar as fi foarte interesata de raspuns .

    ochii sunt deci oglinda sufletului.sufletul nu il poti vedea din prima.deci nici ce vezi in ochii cuiva nu e clar…
    dupa mine,lumea in care traim,persoanele cu care luam contact sunt ASA CUM VREM NOI SA LE VEDEM .adica eu daca vreau sa il vad pe unul rau,asa il vad pt mult timp.si ma autosugestionez cu acest lucru.ma uit in ochii lui si imi zic : asta e un om malitios…are un caracter dezagreabil .
    opreste un om pe strada pe care nu il cunosti deloc.un strain.uita-te in ochii lui .si zi-i ce crezi despre el.si sa vezi ce ti se raspunde.in cate procente se incadreaza partea reala a raspunsului tau .

  4. la multi ani,sunteti niste frumoase!Nici nu zici ca are 61 de ani… la multi ani inca o data! Si sa stii ca acum salivez la ce aveti pe masa 😥

  5. Un sincer LA MULŢI ANI şi din partea mea. Atât de cald ai vorbit despre ea… Frumoaselor…

  6. La multi ani! sa fie sanatoasa!(conteaza atat de mult,..), sa se bucure de voi si de reusitele voastre..bunicii sunt la fel ca parintii..chiar mai intelegatori..foarte frumos din partea ta, sa-i dedici acest articol. SIGUR esti mandria dansei 😉

  7. La multi ani Mama Aurica (si pt 3 si pt 5 mai)!!!!!!!!!!!!!!! Sa-ti traiasca nepoata ca tare te mai iubeste 🙂 . Iar supa aia de taietei mi-a facut si mie o pofta … ca aproape uit de dieta 🙂

  8. Multumesc frumos tuturor pt urari.
    giuly – de ce`l „urasc” ? well, nu`i vorba ca nu`i inteleg opera. desi multi n`ar zice, ma pricep la comentarii si nu ma impresioneaza ca o poezie e scrisa de Eminescu sau de X poet necunoscut. ma descurc in orice situatie. chiar acum 2 ani am studiat cateva aspecte des intalnite la Eminovici [na, ca asa`mi place mai mult]. intr`adevar, nu`l urasc. nu pot uri un om pe care nu`l cunosc, plus de astea eu nu urasc pe nimeni. poate am folosit un termen mult prea dur. sa reformulez…nu`mi place piedestralul pe care l`a plasat poporul asta. prea mult se insista pe conceptia de „Luceafar al poeziei romanesti”.
    cand vad ca de vreo 2-3 luni la scoala tot Eminescu facem, ma ia cu ameteala. profa, saraca, sta acolo si povesteste incercand sa ne bage cu tolcerul in cap niste idei in care noi nu credem. prea se despica firu`n patru . am colegi care habar n`au ce`i aia interpretare/ versuri cu subinteles si atunci, intreaba inconstienta de mine, la ce bun sa`i torturam mintea acelui elev cu niste lucruri care nu`l vor face mai OM ? de ce sa`l oblig sa stea in banca atatea ore buuuune ? doar pt ca a scris Eminescu si asta a devenit o regula in programa scolara ? aa, da ? n`am ce zice. frumos. ma inclin in fata versurilor sale.

  9. postul asta m a intristat, mi’e dor de mamaie a mea.. 😦

  10. Să te bucuri că mai ai bunică: eu sunt orfan şi de părinţi şi de bunici. Cum s-ar zice, sunt următorul de pe listă!

  11. dy – heeei, aici nu`i loc de tristete. hai de te veseleste alaturi de noi
    zamfir – ee, hai sa nu fim pesimisti 😛 sa`i mai zambim o data vietii 😉

  12. ca bine zice dy.. pretuieste bunicii si pe cei apropiati cat inca mai sunt in jur..

  13. La multi ani ,bunica Aurica ! 🙂

  14. LA MULTI ANI tanti Aurica :)))

  15. Tocmai asta e: eu nu plângeam după bunicii pe care nu-i mai am, ci mă bucuram alături de tine că mai ai! Să-ţi trăiască!

  16. La fel e si buni a mea:x…Ar trebui sa-i dedic si eu un articol;)>..
    p.s:La Multi ani,tanti Aurica!..

  17. Ce bine trebuie sa fie sa ai o bunica aproape de tine 8-> . Din pacate mamaia de aici s-a dus la ingerashi, iar pe cea de la Pascani o vad mai rar :(. Bucura-te de ea, sa dea Domnu sa fie alaturi de tine cat mai mult timp >:D< .


Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

