“O să fie comedie filmu’ ăsta?”

13 Aprilie 2009 la 12:10 pm | Publicat în Aberatii Nocturne | 15 comentarii
Etichete: , , , , , , , , , ,

Joi seara am fost cu Ionuţ şi cu alţi prieteni la teatru. Da, nu vă miraţi, mai frecventăm şi noi din când în când astfel de locaţii.

Ce am văzut ?! Citeşte titlul articolului, identic cu cel al piesei de teatru.

La fel ca majoritatea dintre noi, probabil că mulţi dintre cititori deja se aşteaptă să le zic ceva glume sau, oricum, chestii din acest domeniu. Eeee, n-am s-o fac. De ce ?! Pentru că titlul e o ironie la adresa personajelor de pe scena, tipologii ce pot fi cu uşurinţă regăsite şi-n viaţa noastră cotidiană.

Să fim bine înţeleşi : piesa a fost o satiră, în niciun caz o comedie. ( a trebuit să clarific acest aspect deoarece am observat că în sală o grămadă de oameni râdeau ca proştii la nişte faze în care eu simţeam un gust amar 😦 vă clarific eu mai multe pe parcurs)

Avem 3 tipe , fiecare fascinante-n rolul lor :

Prima, Inocenta , o tânără de vreo 25 de ani. E căsătorită, dar căsnicia ei lasă de dorit. Soţul ei o bate, ea tace şi îndură. N-are ce face. Telenovelistă, visează să ajungă la Hollywood, să-l sărute pe Banderas. Pe de altă parte, a auzit ea de Elveţia, că-n ţara aia câinii fug cu colacii-n coadă.

a 2 a , Târfă „de pe centură” , trecută prin viaţă, cu o copilărie de care nu vrea să-şi amintească, îşi duce veacul prin parcări de tiruri, ajungând de cele mai multe ori în cabina tiriştilor. Mahalagioacă, fumează mult, are gesturi de curvă ieftină.

a 3 a , Văduva fals onorabilă , fostă bibliotecară, visează la o casă pe un câmp numai al ei, unde să asculte toată ziulica romanţe demult apuse.

atât târfa, cât şi ” Văduva, joacă roluri duble ; unul de sinceritate, în care-şi povestesc dezamăgirile suferinte de-a lungul existenţei lor chinuite, iar al 2 lea de zăpăcire a Inocentei până la finalul piesei.

Mai avem încă 2 personaje :

Un Mare Iluzionist, care se presupune că e producătorul filmului la care cele 3 dame au venit să dea audiţie. El e un personaj episodic, ce apare-n scenă doar în momentele critice. Se joacă cu principiile femeilor după bunul său plac.

Tipul ăsta e ajutat de o altă femeie, asistenta sa, tipul de femeie dârză, ironică până-n măduva oaselor, cu o privire ce simţi că trece prin tine.

Eu cu ea m-am identificat. M-a fascinat de-a dreptul. Dacă aţi fi văzut ce satisfacţie avea pe chip atunci când cele 3 femei îşi plângeau viaţa, şi cu câtă indiferenţă le trata atunci când a reuşit să le ” îngenuncheze ” pe fiecare-n parte . . . uhhh, ziceai că-s eu. Trebuie să recunosc că şi costumaţia ei a fost mortală. ( pălărie, cravaşă . . . mama miaaaa . . . mă duce cu gândul la rolurile bărbăteşti care mie-mi fac o deosebită plăcere să le joc )
dsc02461

mai multe secvenţe : aici

la final, Văduva se schimbă într-o rochie de mireasă, o ” omoară” împreuă cu Târfa pe Inocenta ( metaforic vorbind căci, de fapt, visele bietei fese sunt spulberate, toate principiile după care şi-a ghidat existanţa până în acea zi au fost călcate-n picioare)

Banul, ochiul dracului. Chiar că. Am văzut-o şi joi, la teatru, o vedem în fiecare zi pe care o trăim. Cu cât mai mulţi bani oferea Iluzionistul, cu atât personajele se ” dezbrăcau ” de principii, îşi lepădau concepţiile de viaţă şi se inveninau reciproc.

O piesă faină 😀

15 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. waz worth every penny 😀

  2. nu pot sa cred ca mai exista teatru….

  3. Mi-aţi făcut poftă, recunosc – spre marea mea vină – că nu am mai fost la teatru de multă vreme. Din ceea ce ai scris tu, îmi plac cele trei personaje feminine. Plus „asistenta” care ţi-a plăcut şie cel mai mult şi cu care te-ai identificat…

  4. nu am mai fost la teatru…ar fi cazul sa merg ! Mi-a placut piesa (din ceeace mi-ai zis tu )si ai dreptate cand zici ca personajele le gasim si in realtate 🙂 mai ales una dintre ele 🙂

  5. exista oameni cu timp liber…

  6. Ciupa – word on that!
    alexxitzu- se vede ca serviciul ala`ti mananca sanatatea 😦
    Chris – chiar ma mira asta din partea ta 😐
    hime – care, care :-” ?
    Escu – 17, remember 😀 ?!

  7. Foarte tare, şi secxvenţele.
    Am fost la teatru acum 2 saptămâni parcă…eh..si acum vreo 3 🙂
    Teatrul e fain:)

  8. Vazut’am filmuletul ala si tot ce pot sa spun e ca vreau sa vad piesa. Si mie tot asistenta mi-a placut, ca personaj! 🙂

  9. Ma deranjeaza ca si pe tine cand rad unii fara motiv intr-o sala. Mi se mai intampla la unele cursuri. Nu inteleg motivul si nu pt ca as fi blonda.

  10. Polly – ultima dta am fost si noi in luna Martie
    Nebunelu – ai gusturi bune 8) logic, daca`s ca si ale mele =))
    Ade – avea bunica o vorba „si`au vazut fundu` la tv” de aia cred ca radeau :)))

  11. eu cred ca in viata exista toate 3! si daca zici tu….si asistenta!

  12. @Ale`: m-a amuzat teribil vorba bunicii tale! :))
    Eh, uneori am gusturi bune, alteori nu. Gusturile nu se discuta! 😉

  13. Nico – exista 😉 pe controlate..
    Nebunel – vorba era mai necenzurata, dar am prelucrat`o eu pt ochii vostri sensibili 😀 change „fund” cu „cur” asa, mai pe ardelenseste

  14. nu am citit toate commenturile… de fapt n-am citit tot articolul… :-S dar am citit ultima idee si mi-am adus aminte ca odata am comentat pe un blog ceva de genul asta:

    – era vorba de schimbare in societate –

    „ca sa schimbi ceva intr-o societate, e nevoie de oameni cu principii bine inradacinate; partea nasoala e ca se fac cam uitate cand vine vorba de bani…”

  15. stii… trebuia sa vad piesa asta joia trecuta. si cand ajuns la teatru aflu cu stupoare (sau poate nu chiar) ca nu se mai tine. vroiam mult sa o vad. dar am ramas doar cu afisul. nu s-a mai tinut… pentru ca nu s-a vandut nici un bilet.
    cei de la teatru din turda au inceput sa-mi placa, mai ales dupa ce am vazut „flecarelile femeilor”.


Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

