Se (mai) merge la colindat ?!

22 Decembrie 2008 la 4:53 pm | Publicat în Copilul din mine | 10 comentarii
Etichete: , , , , , , , , , ,

Azi sunt curioasă. spirit_of_the_season_by_dapagan1

Ta-na-na-naaaaaaaaaaa !

Ştiu că lucrul ăsta nu vă va mira pe mulţi dintre voi pentru că mă ştiţi că pun enşpe mii de întrebări, însă azi am o maaaare dilemă.

De fapt, nedumerirea asta a mea, de care urmează să vă povestesc şi vouă în speranţa de a mă readuce cu picioarele pe pământ, persistă de ieri seară, atunci când am vorbit, din nou, cu constănţeanu’ . ( tipu’ mă cam face să-mi pun tot felul de întrebări existenţiale lately . . . shhh…don’t tell him 😉 )

Din vorbă în vorbă, am ajuns la colindat. Cred că ştiţi cu toţii cu ce se mănâncă sportul ăsta extrem.

Ei bine, dacă nu, vă zic eu că se desfăşoară în Noaptea de Ajun. Se ia o mână de colindători, se presară cu voie bună, se însiropează cu nişte colinde dulcege şi se umblă din casă în casă pentru a vesti Naşterea Pruncului Iisus.

Gabi ( tipu’ din Constanţa cu ai cărui nervi m-am jucat foarte fain ) m-a întrebat râzând dacă eu chiar merg la colindat. Fiind obişnuită cu râsul lui, noi râzând aproape tot timpul atunci când povestim ( mai puţin atunci când eu îl enervez . . . zmuhaha . . . I did it again), nu mi-am dat seama de ce draci râde el. Am continuat discuţia pe tema asta şi, culmea, tipu’ tot râdea.

Am tot stat şi m-am gândit ce sărăcie e aşa funny. El râdea de parcă a inhalat gaz ilariant. Într-un final, m-am prins şi eu de faptul că lui i se părea din cale afară de amuzant şi de prostesc că eu încă mai merg la colindat. La faza asta, eu mă holbam la monitor şi mă simţeam ca o picată din Lună.

Zăpăcită de-a binelea de reacţia lui, l-am pus să-mi explice de ce i se pare aşa de ciudat. Gabi îmi zice că ultima dată când a fost el la colindat a fost acum vreo 2 ani şi că de atunci nici nu mai intenţionează să meargă. M-am gândit că a avut atunci ceva experienţă neplăcută şi , nah . . . dar nuuuu. Nici gând. De fapt, el zice că mentalitatea constănţenilor e de vină, oamenii ăia râzând prosteşte atunci când văd adolescenţi la colindat.

Okokok Kokkoko : deci eu nu am mai fost de 2 ani
Okokok Kokkoko: cu colindul
Okokok Kokkoko: 🙂
Alex`andra : dc?
Okokok Kokkoko : adica ultima oara aveam 15 ani
Okokok Kokkoko : pentru ca daca m-as duce acum ar rade lumea
Okokok Kokkoko :
Okokok Kokkoko : asa e conceptia constantenilor
Alex`andra : nu inteleg
Alex`andra : de ce sa rada
Alex`andra : ?
Okokok Kokkoko : ..”iete si sularaii astia cu colindu”

ce părere aveţi despre asta ? eu nu concep aşa ceva. D-aia e Seara de Ajun, ca să te duci să colinzi, să vesteşti Naşterea Domnului. ce mentalitate de 2 bani au ăia ?! Cică ei râd. Vaaaai puşca-v-ar maţele. Mă scuzaţi. Ba nuuuu. Nu mă scuzaţi deloc. Adică eu sunt ciudata, aia de pe altă planetă . . . şi pentru ce ?! Pentru că ajut la perpetuarea unui obicei atâââât de frumos. Dar ei , care stau în Noaptea Magică ca diugii în faşa tv-ului şi bagă-n ei ca sparţii ?! ei cum sunt ???

Bunica îmi povestea cum mergea ea la colindat. Mama Aurica ( bunica mea scumpă şi dragă, dragă) s-a născut în satul Iuriul de Câmpie. Acolo primeau covrigi, colaci, cozonac ( foaaarte rar) şi nuci. Mama la fel a mers la colindat, însă ea, fiind orăşeancă, a avut norocul să mai primească şi câte un bănuţ, doi, însă niciodată prea mulţi. Eu, la rândul meu, merg la colindat. Spre exemplu, mâ întâlnesc cu colegii ( suntem vreo 15 ) şi mergem la profu’ de istorie cu care ne înţelegem foarte bine, la diriga şi, mai apoi, pe acasă pe la fiecare dintre noi pentru a ne colinda părinţii.

Acum spuneţi voi. Sunt eu o ciudată pentru că vestesc Naşterea Mântuitorului ?!

10 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Opritzi planeta sa coboare si alexandra ..

  2. Inainte mergeam la colindat la bunica la tara, pentru ca in Bucuresti nu prea avem rude, dar de pe la vreo 10 ani asa am renuntat la acest „sport extrem”, pentru ca deh crescusem :D.

    Cinste tie ca in continuare te bucuri de acest moment al anului ;).

  3. Chiar ca e un sport extrem. Daca ne uitam pana si traditiile crestine, ramanem in pielea goala in Europa. Ca n-avem noi cu ce ne mandri cu altceva.

  4. Nu vreau sa fiu rau dar…Ciupa sa nu te mai preocupe existenta altor specimene care confunda fericirea cu mancarea si banii si care prefera sa auda de Mos Craciun in loc de Iisus…nu imi e mila de acestia oameni care isi rateaza viata stand…Din partea mea sa steie si sa cloceasca acolo multi ani…Cred ca ultimele lor cuvinte o sa fie : Doamne nu ma lua acum ca inca nu s-a terminat sezonul la serial…

    Si din nou repet…NU VREAU SA FIU RAU…dar oameni buni…la naiba…asta e realitatea si aveti adevarul in fata voastra…de ce sunteti asa incapatanati sa nu il vedeti? Treaba voastra…fiecare cu viata lui

    Noi doi Ciupa stim cum sa ne facem viata usoara si frumoasa >:D<

  5. Eu am aproape 18 ani, şi tot merg în colindat. De vreo 3 ani mi-am făcut obiceiul ăsta, şi sper să nu îl întrerup tocmai mâine, din cauza unei răceli care îmi termină corzile vocale. După părerea mea, atata timp cât îţi place să mergi în colindat, să cânţi, să vesteşti naşterea lui Iisus, poţi să o faci şi la 30 de ani, nu văd unde e problema.

    Baftă!

  6. eu nu am fost in viata mea la colindat 😦

  7. Mda eu am 14 ani si merg si anul acesta la colindat ma ma doare-n „O brad frumos” de ce zice lume.Alexandra ,ca asa te cheama nu?,sunt interesat sa faci cu mine un schimb de banner.Baga id :lungulau si vorbim acolo 😉

  8. In ziua de azi din mersul la colindat rezulta betie, mult alcool bagat in sange, tot felul de prostii facute pe traseu si primitul malaiului (banilor), care sa fie sparti in cluburi pe alcoale…

    Uite de asta nu ma mai duc eu la colindat, mai bine stau linistit cu familia si primim colindatorii aceia putini care au mai ramas… am fost si eu la colindat, dar pe vremea mea, se dadeau mandarine, portocale, mere si bani, deh am prins si eu obiceiul cu datul banilor..

  9. Abia astept Ajunul sa-mi iau copiii si sotul si sa mergem la colindat. 🙂 Bucura-te Ale de aceasta seara magica si vesteste in continuare Nasterea Domnului.

  10. Vaaaai puşca-v-ar maţele


Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

