Mariana Picovici- prima expoziţie personală de pictură

15 Noiembrie 2008 la 3:36 pm | Publicat în Personal | 11 comentarii
Etichete: , , , , , , , ,

dsc01071

^ aici am fost aseară .

cum ” Unde ? ” . . . la prima expoziţie personală de pictură a doamnei Mariana Picovici, sotia lui Alexandru Picovici de care v`am vorbit aici , proful meu de desen.

Proful ne`a lansat invitaţia săptămâna asta, la ora de desen. Cum oricum nu aveam altceva mai interesant de făcut la ora aia, ne`am decis să mergem şi noi ( eu, Ionuţ ,Nico şi Simo ), având astfel ocazia de a ne îmbunătăţi cunoştiinţele legate de pictură. ( nu suntem noi cunoscători în ale artei, aşa că o doză de informaţie nu ne-a stricat absolut deloc )

Dupa o lungă şi aprofundată documentare, doamna Picovici şi`a lansat prima sa expoziţie, ce o puteţi vizita cu toţii la Galeria 7+ din Turda ( nota: ar fi bine să`l întreb pe profu` de ce ” 7+” ), toate lucrările dânsei având ca temă Poarta.

În arta chineză, la cele 4 puncte cardinale, au câte o poartă prin care unele lucruri plăcute intră, iar cele mai puţin plăcute ies.

La indieni, există un mic cort cu o uşoară deschizătură în partea superioară prin care trece axa lumii, acel stâlp ce simbolizează rezistenţa, astfel că poarta devine o legătură / trecere între lumea profană şi cea sacră.

Ar mai fi multe interpretări simbolistice ale portii, însă astea mi`au plăcut mie cel mai mult.

Astea sunt lucrarile expuse . . . ( click pentru mărire )

dsc010221 dsc01021dsc01024dsc01025dsc01026dsc01028

şi preferatele mele . . .

dsc01019dsc01027

nu sunt eu în măsură să comentez aceste minunăţii de picturi, aşa că vă voi prezenta ce a zis doamna Rose

” Am zi să vă aduc în dar o părere mai inedită despre acel monument al lui Brâncuş, mult discutat şi neînţeles nici până în ziua de astăzi de foarte mulţi…El a fost un monument comandat în cinstea eroilor noştri , dar el era într-un moment, într-o fază în care începuse să studieze ştiinţele oculte…puţină lume ştie treaba asta…el a fost atât de pătruns de preocupările lui personale, încât a transpus în sculptură acest lucru pentru că a făcut o Masă a Tăcerii, ea fiind simbolul hranei noastre zilnice, a făcut o Poartă a Sărutului pentru că sărutul este simbolul sufletului şi a stărilor emoţionale şi vroia, de fapt, să arate lumii prin asta că de la tăcerea simţurilor trupeşti, şi ajungând la iubire, putem să ajungem la coloana infinită a spiritului care urcă spre cer. Sigur că acest lucru nu a putut să-l spună cu voce tare înainte de a pleca din ţară. Tot ce a putut să rostească în acest sens a fost faptul că … Românii nici nu ştiu ce le las !

Poarta , ca simbol, nu este o intrare, ci o ieşire.

Intrarea şi ieşirea în casă şi în sufletul nostru este UŞA.

Poarta- şi asta o aflăm cel mai bine în cântecele noastre populare- este locul de întâlnire al elementului feminin cu cel masculin.

Poarta este un element care ocroteşte, care apără împreună cu gardul casa care este simbolul sufletului omenesc. De aceea porţile sunt atât de imortante. „

dsc01036

am fost, am admirat, am fost impresionaţi, ne-a plăcut, mai vrem, iar momentan…aşteptăm

concertul de la Hara si tortul Rusalca au fost..ummmmm…suuuuuuuuuuuuuuuuuuper

dsc01087

11 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. n-am citit ce-ai zis de expozitie, mi-au sarit ochii direct pe poza :)) ai craci buni si tipa din dreapta are o privire misto, cam atat.

  2. frumos 🙂 inainte ma apucasem si eu de pictat dar m-a luat o lene si am renuntat ;.. acum imi pare rau

  3. Arta de foarte bun gust. Are o mana de exceptie. Se vede talentul de departe. Keep on!

  4. Foarte frumos. Talent din plin si o mana sigura. Keep on!

  5. Da,a fost frumos la expozitie…am aflat lucruri noi si interesante:P…Concertul a fost superrrr…m-am simtit f bn..(adik ne-am simtit)…si de prajitura…no comment:)))

  6. aaa…shi…multumesc Nosfer:P

  7. expozitia asta a fost cea mai frumoasa…mi-a placut mult

    ca de obicei nu am stat sa bem vin sau suc…dar tortul si Pepsi twist-ul au compensat

    De abea astept urmatoarea expozitie 😀

  8. Acum stau si salivez la prajitura aia … nu e vina mea ca`s addicted de prajiturele 😦

  9. Nosfer – auzi, dom`le, cica „craci” :)) vaaai saracu` de tine :))
    sunt – fa bine si apuca`te de treaba >:p vreau si eu sa vad ceva lucrari de ale tale 🙂
    Liviu – chiar ca arta de bun gust 😉
    simona – prajitura ca prajitura, dar eu abia astept tortu` ala..stii tu 😛
    Ciupa – `tu`ti vinu` ca m`ai bolunzit cu el :))
    Alex – tortu` din poza e preferatu` meu …( ai grija cu dulciurile, mai ales acum, ca ciuciu sala )

  10. uitel si pe domn profesor al nostru ce ne distram cu el la ora de desen(mishtoo))

  11. Felicitari, felicitari! Sunteti minunati de asta va iubesc, Alex si Mariana.
    Voi stiti de la cine e mesajul.


Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

