Bătrâneţea la ţară

8 Septembrie 2008 la 7:58 am | Postat in Personal | 3 comentarii
Etichete: , , , , , , , , , , , ,

De ceva vreme încoace, am nişte vise taaare ciudate. Cu toate că deja m’am obişnuit cu gândurile mele ( care’s dintre cele mai bizare şi pe care numai un om asa (A)normal ca mine le poate avea), recent noapte visez toate porcăriile . Spre exemplu, în noaptea dinspre sâmbătă spre duminică am visat faptul că toţi ai mei au plecat la ţară şi pe mine m’au lăsat închisă’n casă. Imediat m’am trezit din somn şi aveam o moacă de mâţucă plouată, aidoma unui copil căruia îi furi acadeaua din mână. După ce m’am dezmeticit, mi’am dat seamă că’s la mine’n pat, pe perna mea, cu mama în cealaltă cameră şi că peste câteva ore vom merge CU TOŢII la ţară.

Când m’a anunţat mama în urmă cu o saptămână că mergem în sat, replica mea dură nu a întârziat să apară „ Mda, MERTGEŢI voi (a se observa pluralul), că eu nu vin”. Mama nu şi’a mai consumat nervii cu toanele mele ; mi’a dat pace. Eu cred că era prea obosită ca să facă faţă încă unei dispute cu mine ( v’am zis că am gura mare şi că nu tac VECI)

Cum nu aveam nimic mai interesant de făcut duminică (în afara faptului de a mă vedea cu Ionutz aka Ciupa <= vezi blogroll..dar asta se poate întâmpla şi luni), mi’am zis eu mie „wtf ? ce pierzi dacă mergi?”. N’am pierdut chiar nimic. Trebuie să recunosc că azi m’aş mai fi dus încă o data. Eu nu am bunici la ţară. Părinţii mei s’au născut la oraş, iar părinţii lor s’au mutat de tineri în Turda. Au crezut că aici „ câinii umblă cu colaci în coadă” şi’au nimerit într’o mare junglă de oameni NEcivilizaţi.

Într’o oră de mers cu maşina, am ajuns în Medveş , un sătuc uitat de lume în judeţul Mureş. S’au schimbat multe de cănd n’am mai fost eu. Acum au drumul asflatat până aproape la intrarea’n sat. O foarte mica porţiune de asfalt mai lipseşte doar. Cum a zis cineva, ăla se va finaliza la următorul mandat electoral, atunci când primarul din comuna Fărău îşi va aminti că are nevoie şi de semnăturile octogenarilor din Medveş.

Acelaşi glumeţ pe care l’am avut pe post de şofer zicea către mama „ lasă Carmen că vă mutaţi aici. Îţi deschizi un băruleţ, că tu te pricepi să lucrezi cu oamenii şi stii cum să ţii gestiunea. Şi fata…aa…ea face naveta la şcoala din Fărău ” Ce mai râdea mama cănd îl auzea pe ăla. De ce râdea ? Aaaa, am uitat să vă explic. Ma bad. Sowwy. În pofida faptului că puţinii săteni ce au mai rămas în sat au cablu si antene de la Digi Tv, ei NU au canalizare, nici apă curenta şi nici gaz. Iarna se duc undeva la pădure şi taie lemne. Pe fiecare cât îl duce capu’. Am întrebat a cui este pădurea şi mi s’a răspuns că e a cui o taie, deci e a tuturor. Vă daţi seamaa acolo defrişări în masă.

Am vorbit cu bătrânu’ despre televizor. Îmi spunea că el, cu antena aia minune, prinde vreo 100 de programe. Cum ziua şi’o petrece prin curte, abia seara se pune în pat să’si odihnească oasele şi atunci se mai uită şi el la TV. A mai spus că se îngrozeşte practicând acest „sport”. El încă nu’şi explică ce a păţit lumea din ziua de azi. Cum un bărbat in toata firea „îşi bate joc” ( aţi înţeles voi ce a vrut să zică) de fata lui, sânge din sângele său? Cum un bărbat îşi omoară’n bătaie muierea? Cum ? „Că doră s’or luat că s’or iubit. Nu trebe s’o bată. Aşe ceva nu se face” ( stăm bine cu teoria, da’ practica ne omoară. Dacă nu crezi, fă prostia să te uiţi la ştirile de la ora 5) Astea’s nişte enigme pe care bătrânul de 85 de ani nu le va înţelege niciodată. Cu toate astea, el este sigur că toată tehnologia asta nu e buna (în mare parte). „ Se duce dom’le ţara de râpă. Şi’n ţările alea occidentale, acolo unde au ăia mai mulţi bani, îi şi mai rau, că ăia se strică mai repede de cap ” – astea’s convingerile bătrânului şi, în mare parte, cam are el dreptate.

Bătrânelul e singur de 7 ani de zile de când i’a murit nevasta. Are 3 copii : unu’n BV , o fată’n Spania şi un alt băiat în Turda. Fiecare au treburile lor, serviciile la care trebuie sa mearga zilnic, dar unul dintre cei doi baieţi tot ajunge o dată pe lună

( „Am zis o data pe luna / Să ducem o viaţă bună / Când familia se’adună ”) să vadă ce mai face bătânu’. Am văzut eu ieri că singurătatea e o boala taaare grea. Sper să nu mă viziteze şi pe mine , căci eu nu’i ştiu face faţă şi nici nu vreau să învăţ cum. Ma durea sufletul când l’am văzut pe bătrânu’ cum era cu ochii in lacrimi şi ne facea cu mâna, sprijinindu’se de baston şi cu spatele gârbov. Ce era în sufletul lui ? Oare ne vom mai vedea ? La 85 de ani te poţi aştepta la orice . . . Chiar aşa ne’a zis el „ să mai veniţi că eu vă aştept. Tare m’aţi bucurat azi. Să mai veniţi până vă mai pot vedea, că după aia…” şi aici şi’a ridicat privirea la cer şi glasul i’a fost înmuiat de lacrimi . . .

3 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. de aia cand o sa fiu batran o sa fiu beat non stop si o sa joc wow :))

  2. pff…no ma crezi ca-mi lacrimeaza ochii?..:| 😐 …fuck!:| stiu cum e sa vezi batranei din-astia..:-<…ma duceam in fiekre vara-n sat la bunicu’…si vedeam batranei singuri..care de-abia-si duceau zilele..uitati de copii,rude…uitati de lume..:(..mi se rupea sufletul cand ii vedeam ca se bucurau ca mai mergeam pe la ei in vizita(erau cativa pe ulita pe care statea bunicu’)..daca-i ajutam la ceva..nu-ti mai explic cum se simteau saracii..:(..Cam ai dreptate..de batranete si de singuratate sa ne fereasca Dumnezeu…ca-s cele mai rele..:(

  3. cms- pana atunci ma invata si pe mine Ciupa 😛 si ne facem hoarda [ sau ce mnezo`i aia…ca nu ma pricep..ii aud doar la scoala pe 2 colegi cum behaie de jocu` ala tampit]
    Yoana- na o tzoooca :* las` ca trece 😉 noi fugim de batranete >:D<


Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

