Ghidul Nesimţitului

3 Septembrie 2008 la 8:21 am | Postat in Carte | 6 comentarii
Etichete: , , , , , , , , , , ,

Nesimţirea e un virus redutabil, cu instalare rapidă şi efecte demolatoare. Ea se instalează în aproapele anonim, dar îi afectează mai mult pe cei din jur.
Nesimţitul devine pe zi ce trece o prezenţă constantă, greu de evitat şi imposibil de strunit. În tren sau la operă, în autobuz sau la biserică, în parc sau la teatru, în Parlament sau la bloc, reprezentanţii acestei categorii fondează un cult volatil, fără agendă şi fără orizont. Religia lor e sfidarea celorlalţi.
Nesimţitul nu are un cod de reguli, dar se comportă ca şi cum l-ar avea. E invaziv până la ubicuitate, pisălog până la nevroză şi vociferant până la delir. Îl vezi unde nu te astepţi, îl auzi peste tot, îl adulmeci la fiecare colţ de stradă şi pe fiecare culoar de vagon. Însă nici măcar el nu deţine toate pârghiile mesteşugului. E imperfect şi are nevoie de îndrumâri. Exact asta face Ghidul nesimţitului – furnizează reglajele necesare celor ispitiţi de performanţa în domeniu. Sigur, miza lui formativă şi informativă e o glumă.
Ghidul nesimţitului vrea în primul rând să amuze. Numai că în spatele tonului ironic al carţii răsar fapte, întâmplări şi buclucuri de care foarte mulţi dintre noi au avut parte. Şi peste care n-au putut trece doar cu un duş, o casetă cu muzică de relaxare sau o înjurătură bine ţintită.

[click ]

Decalogul Nesimţitului :

  • Fii strident. Luptă cu toate mijloacele împotriva discreţiei .
  • Nu te gândi la ceilalţi. Fii egocentric .
  • Pătrunde pretutindeni. Nu te lăsa marginalizat .
  • Fă prozeliţi. O să vezi că nu e foarte greu .
  • Batjocoreşte lucrurile grave. Practică persiflarea mai ales când nu e cazul.
  • Arată’te opac la argumentele celorlalţi. Eventual refută’le de plano .
  • Caută mereu prim-planul. Încearcă să fii contaminant .
  • Evită să’ţi pui întrebări. Drumul tău e unul al certitudinilor .
  • Convinge lumea să se plieze pe setul tău de non-valori. Nu accepta compromisuri .
  • Nu uita că marele  tău duşman e bunul-simţ. Combate-l cu fiecare gest şi cuvânt .

^ ăsta’i Tatăl Nostru al nesimţitului. Probabil multi nesimţiţi nu-l cunosc în forma asta dar, în mod involuntar, ei îl aplică chiar în fracţiunea asta de secundă. Din nefericire pentru tine, tu asişti neputincios la acest spectacol de circ , fără să poţi interveni cu nimic. Te’ai obişnuit deja cu aceast mod de manifestare. E pretutindeni. Te înconjoară. Nu mai poţi respira. Ţi’e frică să nu devii cumva şi tu un nesimţit aidoma celor din cartea lui Paraschivescu .

Am citit cartea asta de 2 ori. Dupa ce-a de-a doua lectură, am început să-mi analizez comportamentul, să vâd cât sunt eu de nesimţită şi iată la ce concluzie am ajuns => sunt NESIMŢITĂ pentru că :

  • răspund la telefon în mijloacele de transport în comun ( chiar dacă nu am o manea ca sonerie de apel, plus că nu vorbesc strident, încât să informez întreg autobuzul ce voi face eu în ziua respectivă )
  • telefonul îmi vibrează în bancă la şcoală , chiar şi-n timpul orelor ( parcă o şi aud pe profa de mate cum zice ” Butonezi, butonezi ?” )
  • arăt semnul păcii _|_
  • nu respect orele de linişte doar din caura nervilor ce mi-i pricinuiesc vecinii ( v-am mai zis eu că cel ce să perete-n perete cu mine de juma’ de an tot demolează , taie ţevi şi-i un întreg şantier de cealaltă parte a camerei mele )
  • când eram mică, mă jucam în coridorul blocului atunci când ploua. De cele mai multe ori mama mă chema în casă. Ei nu-i place galagia şi nici nu-i convine să ştie ca întreg blocul e deranjat de gura fiicei sale. ( ce bine că mama nu le ştie pe  toate şi că ai mei scumpi vecini s-au obişnuit cu mine şi, mai ales, cu muzica mea )
  • beau suc la cinematograf sau teatru. Uneori mestec şi gumă, dar nu fac baloane pentru că ştiu că-i a dracu’ de neplăcut ca, în toiul reprezentaţiei, să se trezească vreunu’ şi să puşte gumă din toti plămânii lui .
  • frecvent mă ghidez pe ” când mă trezesc eu, toată lumea în picioare ! ” Îmi place să-mi încep ziua ascultând muzică. Astfel, in zilele când mama e la muncă de dimineaţa şi nu poate urla ” Tu eşti surdă ? N-auzi? Dă mai încet că nu suntem la nebuni! ” şi când eu mă pregătesc de mers la şcoala, dau drumul ma muzicăăăăăăăăăăăăăă . ( îmi imaginez ce le place vecinilor un hip hop sau un r n b la ora 7 şi jumătate dimineaţa, atunci când e somnul mai dulce. )
  • sunt de acord cu zicala ” Te caută Moartea pe-acasă şi tu umbli brambura ” <= asta de obicei o zic atunci când mă scoate din sărite vreun batran

Eu sunt nesimţiă. Ooooo , da ! Am recunoscut şi nu e prima dată când o zic. Dar TU ? Tu cât de [ NE ]simţit eşti ?

6 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. cat sa ma joc cu sentimentele altora :)) atat de nesimtit

  2. in ce carte ai citit tu cuvantul „sentiment” ?
    aaa, am uitat .
    tu NU citesti 😉 => n`ai tu de unde sa stii ce`i ala SENTIMENT 😛

  3. Inceputul e super, am adormit dupa ce am terminat de citit cuvantul de intampinare, poezia si ..prima pagina de la „Cum sa simti un nesimtit”. Deci, merge treaba.

  4. keep on readin` 😉

  5. Uhm,pare foarte tare cartea.
    Si eu sunt fff nesimtita :)).Nu dau detalii :))

  6. welcome in the club :))


Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

