Dincolo de bine, dincoace de rău. Despre iubire

31 iulie 2008 la 11:09 am | Publicat în Carte | 2 comentarii
Etichete: , , , , , , , , , , , , ,

Aurora Liiceanu este doctor in psihologie, scriitor si senior-editor al revistei Tango. Lucrarile si articolele sale abordeaza diverse aspecte ale socialului sau ale psihicului uman intr-un stil inconfundabil, foarte documentat, dar accesibil, plin de umor si de profunzime, intotdeauna captivant. Am desprins o bucata de viata, dintr-o istorie pe care am traversat-o, cumva, impreuna, si am asezat-o intr-o carte. Am pus unul langa altul texte ale noastre mai vechi, care au vazut deja lumina tiparului, dar si texte noi, care tanjesc dupa prima lectura. Am rescris istorii de dragoste traite sau inventate, asezandu-le printre povestile noastre despre iubire si despre dezamagirea care desparte, atat de dureros, atat de des, barbatii de femei. Am construit impreuna o carte in care cuvintele si ideile se asaza de la sine pe taramul niciodata explorat indeajuns, care se afla dincolo de bine, dincoace de rau. O carte despre iubire.

Alice Nastase a studiat filologia si psihologia. Este jurnalist, creator al conceptului revistei Tango, pe care o conduce. S-a remarcat prin articolele scrise cu sensibilitate si onestitate, prin curajul marturisirii profunde, prin felul indraznet si naiv in care vorbeste despre cautarea iubirii. Cred ca Graalul lumii noastre este iubirea implinita, fericita, completa. Uneori ni se pare ca am gasit ce cautam, dar intelegem curand ca nu e ceea ce speram. Am dat doar peste un pocal din care am baut apa sau otrava. Dar am baut cu nesat, pentru ca ne era sete nebuna de dragoste. Demersul e cumplit de anevoios. Sanse sa reziste marilor incercari si marilor intrebari ale cautarii nu au decat cei curajosi, cei puternici, cei valorosi.

V`am promis intr`un post anterior ca voi reveni cu detalii referitoare la aceasta carte, primita de la Maria, de ziua mea. Cum eu ma tin intotdeauna de cuvant atunci cand promit ceva, Voila articolul!

Dincolo de bine, dincoace de rau.Despre iubire . Hmmmm….iubire…ceea ce ma duce cu gandul la si visatorul Eminescu , poetul pe care eu il urasc si caruia detesc sa`i citesc scrierile. Mai mult ca sigur, va fi o alta carte citita doar pentru a nu`mi abondona lectura odata inceputa. Un fel de roman care sa scoata dracii din mine, la fel cum a facut`o si Greata lui Sartre. ( am citit`o doar pentru a`i demonstra profei ca o pot duce la bun sfarsit, fara sa abandonez campul de lupta ]. Dar, chiar si geniile se mai inseala uneori.

Initial, Alice povesteste despre aparitia poligamiei , cliseele masturbarii, legile nescrise ale homosexualitatii si lesbianismului, precum si desfasurarea acestor miscari in Europa. Continua cu eternul conflict dintre barbati si femei [ discutia ia amploare si se intinde pe cateva zeci de pagini…feministele au ce citi…iar adeptii masculinismului au cu cine se lua la tranta…atat in sensul conotativ, cat si cel denotativ.] Frunzarind cartea mi`a sarit in ochi un titlu de capitol : Casa lui Vali Vijelie si covorul lui Carmen Serban . Ce mama dracu` ? Am ajuns sa citesc carti in care mi se descriu manelarii? Wtf ? Pana la urma, nu se prezinta viata lor personala ci, foarte succint, se fac niste aluzii subtile dar, in acelasi timp, batjocoritoare la gradul lor de cultura evidentiat prin simtul lor ( IN )estetic [ex :majoritatea oamenilor care isi permit au portretul lor pictat pe un tablou frumos inramat pe cand, distinsa d-na Carmen Serban, are portretul pe un covor ce troneaza in casa dansei…razi neamuleeeeeeee]

Lecturarea romanului a decurs foarte repede , cu toate ca scriitoarele au un vocabular foooarte bogat in neologisme din varii domenii. Mi`a placut cum s`a terminat cartea. Din fericire pentru mine, Alice si`a schimbat spre sfarsit modul siropos de a descrie relatiile dintre barbati si femei. Aurora, aceeasi pana la capat. Ale dracu` femei. As vrea ca, intr`o buna zi, sa pot scrie si eu ca ele .

Urmatoarele cuvinte ” mi`au tras de maneca ” ochiul :

* Freud a zis atunci cand o femeie isi contureaza buzele e ca atunci cand un soldat isi curata pusca. (60)

* Barbatii pot fi ingeri, dar pot fi si curve. (71)

* In multi barbate zac baietei speriati de viata, spun psihologii. (89)

* Psihanaliste celebre au numit uterul un “viitor cavou” (95)

* Iubirea e o stare edenica . (106)

* Romantismul inseaman bani si un loc in agenda. (132)

* Copiii…sunt astazi garantia nemuririi mele. (149)

* Tabuurile in zona sexualitatii cad ca la domino. (166)

* Barbatul la bine isi uita sotia si la rau dispare din jurul sau. (166)

* De-aia exista prosti pe lume, ca sa traiasca desteptii. (176)

* Fosneste in noi, racoros si superb, fascinatia raului. (177)

* Cine n-a fost barfit niciodata , sa se intristeze. (181)
* Paul Valery– Politetea este ipocrizia generalizata. (193)

Robin Williams- Dumnezeu i-a dat batbatului un creier si un penis.Problema este ca, atunci cand functioneaza la capacitate maxima, nu i-a dat si suficient sange ca sa le alimenteze pe amandoua. (196)

* Eul a devenit mai important ca NOI. (216)

* Gerard Depardieu a plans mai mult la inmormantarea pisicii lui, decat la cea a tatalui. (253)

* Pe vremuri fetele alegeau „ baieti de viitor ” care vor face bani- astazi ele aleg „ baieti de prezent ” –care au bani. (263)

* Voltaire– Cand vine vorba de bani, toti au aceeasi religie. (265)

* Luxul este o necesitate care apare cand dispare orice necesitate – Coco Chanel (268 )

_______________________________________________________________________

” Mă balansez intre poli dusmănoşi, mă sfâşii căutându`mi locul ,intre două tărâmuri care nu mă revendicaă şi nu mă acceptă. Prea femeie ca sa nu ştiu să plâng, prea bărbat ca să primesc ajutor. „

2 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. imi zicea si mie o ex in liceu „curva masculina” pt ca eram prea prietenos cu multe fete 🙂 deci m-as incadra aici: „Barbatii pot fi ingeri, dar pot fi si curve.”

  2. o fi avut ea motivele ei daca te`a numit asa :-„


Lasă un comentariu

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.